۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
۵ هزار واحد مسکن ملی در تهران افتتاح شد
با حضور بذرپاش؛

۵ هزار واحد مسکن ملی در تهران افتتاح شد

تهران- مراسم افتتاح پنج هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی با حضور بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

بازار، گروه استان ها: واگذاری پنج هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی در تهران با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی و همچنین راه و شهرسازی استان تهران طی مراسمی رسمی همزمان با ظهر پنجشنبه صورت گرفت.

وزیر راه و شهر سازی در این مراسم با بیان اینکه تولید انبوه مسکن یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم است، گفت: برای جبران عقب ماندگی‌های دهه اخیر، نوسازی بافت فرسوده یکی از موضوعات در دستور کار است.

مهرداد بذرپاش با تاکید بر اینکه تولید مسکن باید در خود شهرهای موجود ایجاد شود چرا که شهرهای جدید هزاران مسائل و مشکلات در پی دارند، افزود: تنها تهیه خوابگاه مد نظر دولت نیست و خدمات زیر بنایی نیز مورد نیاز است لذا ایجاد شبکه آب و فاظلاب، تاسیسات برق، راه، مسجد و درمانگاه و پاسگاه پلیس، شبکه حمل و نقل شهری و ... باید دیده شود، اما با تمرکز بر نوسازی بافت فرسوده قیمت تمام شده ساخت مسکن نیز کمتر خواهد شد نکته دیگر صدماتی است که در هنگام بلایا و آسیب‌های طبیعی ساکنان بافت فرسوده را تهدید می کند.

وی با بیان ایکه دیگر فواید نوسازی بافت فرسوده فعال شدن مشاغل و کسب و کار آن منطقه، رشد اقتصادی، بازآفرینی محیط شهری و زندگی در خور شهری برای شهروندان و بالا بردن منزلت اجتماعی ساکنان خواهد بود، افزود: از شهرداری‌ها و استانداران می‌خواهیم به این طرح یاری رسانند و پیشنهادات خود را ارائه دهند همچنین کمک بانک‌ها که به‌صورت افزایش تسهیلات بانکی بافت‌های فرسوده و برداشتن موانع پیش‌روی شهروندان برای ساخت خانه از دیگر مواردی است که حتما باید مد نظر قرار گیرد.

عضو کابینه سیزدهم بیان کرد: طبق اعلام شورای عالی شهرسازی و معماری، به پهنه هایی که کاربری مسکونی داشتند و بیش از ۱۰ سال از طرح تفصیلی آن ها گذشته اما هنوز اقدام به ساخت نکرده اند شش ماه فرصت داده می شود لذا اگر صدور پروانه اتفاق نیفتد، آن کاربری ها از مسکونی حتما تغییر پیدا خواهند کرد تا از احتکار زمین جلوگیری شود.

بذرپاش با بیان اینکه در بعضی از شهرها ۵۵ درصد از پهنه‌های مسکونی بلا استفاده مانده و اگر این احتکار زمین نباشد چه چیزی است؟ تاکید داشت: شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده که تمایل به نوسازی ندارند باید بدانند که با این کار امنیت آن منطقه تحت تاثیر قرار می گیرد.

وی در حین بازدید از منزل یکی از ساکنان پروژه زیتون در تهران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار گفت: مردم ساکن بافت های فرسوده از این طرح استقبال بسیار خوبی به‌عمل آوردند، هنگامی که ساخت خانه سود داشته باشد مردم تمایل بیشتری برای ساخت و ساز پیدا می کنند اما مشکل اقامت در این مدت داشتند که با افزایش وام ودیعه و اجرای طرح کلید با کلید در صدد رفع این مشکلات هستیم.

وزیر راه همچنین در خاتمه صحبت های خود طرح مالیات بر خانه‌های خالی را مفید دانست و گفت: در تهران ۵۵ هزار واحد خانه خالی وجود دارد که باید تعیین تکلیف شوند.

کد خبر: ۲۲۴٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha