۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
۳۰ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده امسال افتتاح می‌شود
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

۳۰ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده امسال افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ضمن تاکید بر تسریع شهرداری‌ها در صدور پروانه ساخت از افتتاح ۳۰ هزار واحد جدید نوسازی شده در بافت ‌های فرسوده طی سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی معاون وزیر راه و سهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در مراسم افتتاح ۵ هزار واحد مسکونی نوسازی شده در بافت های فرسوده ۱۷ استان کشور که با حضور مهرداد بذرپاش برگزار شد از برنامه آن شرکت برای تکمیل و بهره‌برداری از ۳۰ هزار واحد نوسازی شده که ۱۰ هزار واحد آن در هفته دولت و ۲۰ هزار واحد آن در بهمن ماه بهره برداری می شود خبر داد.

معاون وزیر راه وشهرسازی همچنین با تاکید بر برنامه دولت برای تولید مسکن در بافت های فرسوده افزود: سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری راه اندازی شده است. درحال حاضر دراین سامانه تمامی اقداماتی که در بافت های فرسوده، سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه نشینی ها انجام می شود در سامانه ثبت می ‌شود. در بافتهای فرسوده چهار گونه خدماتی که انجام می شد که شامل نوسازی واحدها، نوسازی معابر، تامین خدمات و توانمندسازی ساکنان در سامانه درج می شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ هزار پروژه در بافت های فرسوده در حال ساخت وجود دارد که این پروژه ها در سامانه با تمامی مشخصاتی که دارد ثبت می شود. هم اکنون می توانیم پیش‌بینی کنیم که در ماه آینده چه تعداد پروژه تکمیل و تحویل خواهد شد.

آیینی تصریح کرد: هر پروژه ساختمانی که در بافت فرسوده شروع می شود حتما یکی از حمایت ها را شامل تخفیف صدور پروانه، تسهیلات ساخت و یا بسته تشویقی را استفاده می کند.

آیینی ضمن رونمایی از سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران گفت: در جلسه آتی شورای عالی مسکن ارزیابی استان‌ها بر مبنای اطلاعات سامانه ارائه خواهد شد.

وی در بخشی از سخنان خود از شهرداری ها خواست تا روند صدور پروانه ساختمانی را برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تسهیل کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران یادآور شد: طبق تاکید وزیر راه وشهرسازی برنامه شرکت بازآفرینی شهری ایران نوسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد است که تلاش داریم تا با مجموعه اقدامات از جمله اجرای بسته تشویقی ۱۹ بندی در نوسازی بافت های فرسوده و سایر مشوق‌ها به این هدف دست یابیم.

کد خبر: ۲۲۴٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      0 0
      این امار خیالی از کجا میارین