۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
بیکاری در قزوین ۷.۳ درصد است | کسب رتبه چهارم در کشور
معاون کار و رفاه اجتماعی قزوین در گفت‌وگو با بازار:

بیکاری در قزوین ۷.۳ درصد است | کسب رتبه چهارم در کشور

قزوین- رحیمی، معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: طبق اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان قزوین به ۷.۳ کاهش یافته که این سبب کسب رتبه چهارم در کشور شده است.

محمدمهدی رحیمی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به انتشار طرح آمارگیری نیروی کار در یک‌سال گذشته اظهار داشت: بررسی شاخص‌های عمده نیروی کار در جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در یک‌سال اخیر نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در استان قزوین تک‌رقمی شده و به ۷.۳ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین در مجموع آمار ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ استان قزوین رتبه چهارم در پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را به دست آورده است و در واقع قزوین جزء چهار استان با کمترین نرخ بیکاری در کشور محسوب می‌شود. این در حالی است که متوسط نرخ بیکاری سال ۱۴۰۱ در کشور ۹ درصد اعلام شده و بنابراین نرخ بیکاری در قزوین ۱.۷ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

معاون اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین ادامه داد: طبق نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در سال ۱۴۰۱ از جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر، میزان نرخ ‌مشارکت اقتصادی (جمعیت فعال) در کشور در سال ۱۴۰۱ رقم ۴۰.۹درصد بوده که از این میزان ۹۱درصد شاغل (نرخ اشتغال) و ۹ درصد بیکار (نرخ بیکاری) هستند. براساس این نتایج نرخ بیکاری در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است.

رحیمی با بیان اینکه استان قزوین در نرخ مشارکت اقتصادی با رقم ۴۳.۹ و نسبت اشتغال ۴۰.۷ رتبه ششم کشور و با نرخ بیکاری ۷.۳ رتبه چهارم پایین‌ترین نرخ در کشور را دارا شده است، ابراز کرد: سهم شاغلان بخش کشاورزی ۱۵.۵درصد، سهم شاغلان بخش صنعت ۳۹.۳ درصد و سهم شاغلان بخش خدمات در استان ۴۵.۲ درصد اعلام شده است.

کد خبر: ۲۲۳٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha