۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳
حوزه فرش دستباف در برخورداری دانش روز از دنیا عقب است
رئیس مرکز ملی فرش ایران:

حوزه فرش دستباف در برخورداری دانش روز از دنیا عقب است

زنجان-رئیس مرکز ملی فرش ایران،گفت: در بحث برخورداری از دانش روز در حوزه فرش دست‌باف از دنیا عقب هستیم، این در حالی است که دنیا در این عرصه به نوآوری‌های قابل توجهی دست یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، فرحناز رافع عصر چهارشنبه در آئین اختتامیه جشنواره نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش فرش دست‌باف و پنجمین جشنواره تجلیل از فعالان حوزه فرش دست‌باف استان که در سالن اجتماعات شهید نوری جهاد دانشگاهی زنجان برگزار شد،گفت: امروز باید به سمتی حرکت کنیم که آموزش‌ها در حوزه فرش با دانش روز منطبق باشد.

وی ابراز کرد: متأسفانه آموزش‌ها در این حوزه طبق روال گذشته انجام می‌شود و این خوب نیست.

رئیس مرکز ملی فرش ایران، از تلاش برای راه‌اندازی مراکز رشد و خانه‌های خلاق خبر داد و گفت:در همین راستا یکی از برنامه‌ها، اجرای پرتابل ماشین پشم است.

رافع تاکید کرد: تا زمانی که حوزه فرش دست‌باف به ابزار نوین مسلح نشود، نمی‌توان انتظار داشت که فرش دست‌باف ایران بتواند جایگاه واقعی خود را در دنیا بازیابد.

وی گفت: زنجیره فرش دست‌باف ایرانی محدود به بافت فرش نیست و با شناخت این زنجیره می‌توان در عرصه اشتغال‌زایی نیز گام‌های مؤثری برداشت.

رئیس مرکز ملی فرش ایران، با بیان اینکه فرش کالای ۱۰۰ درصد اقتصاد مقاومتی بوده و باید در همه ابعاد همین نگاه اقتصاد مقاومتی بر ان معطوف باشد، بیان داشت: یکی از دغدغه‌های امروز در حوزه فرش، واردات دانه‌های رنگ‌زا به دلیل کاهش و یا توقف مراکز تولیدکننده این دانه‌ها در برخی از استان‌ها هستیم که همین امر باعث شده است تا در این حوزه شاهد خروج ارز از کشور باشیم که این امر با یک کالای اقتصاد مقاومتی منافات دارد.

رافع ابراز کرد: طراحی در حوزه فرش دست‌باف بسیار حائز اهمیت است و در این خصوص باید نگاه‌مان به سلایق به‌روز و مسلح شدن به ابزارهای نوین باشد.

وی افزود: در بحث برخورداری از دانش روز در حوزه فرش دست‌باف از دنیا عقب هستیم، این در حالی است که دنیا در این عرصه به نوآوری‌های قابل توجهی دست یافته است.

کد خبر: ۲۲۳٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha