۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
وزارت نیرو از نخستین وزارتخانه‌های ارائه‌کننده برنامه اشتغال دانش‌بنیان است
رئیس دانشگاه شهید بهشتی:

وزارت نیرو از نخستین وزارتخانه‌های ارائه‌کننده برنامه اشتغال دانش‌بنیان است

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: وزارت نیرو در سال موسوم به «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» از نخستین وزارتخانه‌هایی بود که برنامه خود را در این رابطه ارائه داد.

به گزارش بازار، سید محمودرضا آقامیری در مراسم افتتاح برنامه مشترک وزارت نیرو و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه مهارت‌افزایی و اشتغال‌آفرینی دانشجویان گفت: مقام معظم رهبری سال گذشته را سال اشتغال دانش‌ بنیان اعلام کردند و خوشبختانه یکی از وزارتخانه‌هایی که به سرعت در راستای سال اشتغال دانش‌بنیان برنامه خود را ارائه داد، وزارت نیرو بود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: ما حرکت پیش‌دستانه به سوی صنعت را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و برای رفع کاستی‌های موجود در ارتباط میان دانشگاه و صنعت، به سراغ آنها می‌رویم.

آقامیری «کاربردی کردن دانش دانشجویان» و «مهارت آموزی» را دو هدف اصلی این رویکرد ذکر و خاطرشنان کرد: در رشته‌های‌ پزشکی دانشجویان در حین تحصیل مشغول کار عملی می‌شوند و به همین دلیل در زمان فارغ التحصلی از مهارت لازم در رشته خود برخوردارند، ما تلاش داریم این رویه را به سایر رشته‌های دانشگاهی نیز تعمیم دهیم.

وی با اشاره به این که امروز شرکت ایران ترانسفو بانی این کار شده است و این پیشگامی قابل تقدیر است، خواستار افزایش تلاش صنعت آب و برق برای مهارت‌آموزی و اشتغال آفرینی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها شد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی اضافه کرد: ما همچنین از آمادگی جهت انجام تمامی پروژه‌های وزارت نیرو در کنار بخش تحقیق و توسعه برخورداریم.

کد خبر: ۲۲۳٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha