۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
۵۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان به سامانه آبیاری نوین مجهز شده است
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

۵۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان به سامانه آبیاری نوین مجهز شده است

زنجان - تاراسی، رئیس جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه استان زنجان ۱۲۴ هزار هکتار زمین کشاورزی مستعد دارد، گفت: ۵۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه آبیاری نوین مجهز شده است.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان زنجان ۱۲۴ هزار هکتار زمین کشاورزی مستعد  دارد، گفت: جهاد کشاورزی زنجان به توسعه آبیاری نوین کشاورزی تاکید زیادی دارد و برای امسال هم برنامه ریزی لازم را کرده است. 

وی با بیان اینکه بیش از ۵۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان به سامانه آبیاری نوین مجهز شده است، گفت: معادل ۳۱ درصد این اراضی به آبیاری نوین مجهز شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه چهار هزار هکتار از اراضی استان امسال با این اعتبار تخصیصی مجهز به آبیاری نوین می شود، گفت: در راستای مجهز کردن اراضی کشاورزی به سیستم های آبیاری قطره ای نوین تسهیلات بلاعوض ارائه می دهد. 

تاراسی تاکید کرد: امسال بیش از ۴۵ میلیارد  تومان اعتبار برای آبیاری تحت فشار تخصیص یافته است. 

وی با بیان اینکه اولویت مهم این سازمان اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار است، ابراز کرد: طی یک سال گذشته اجرای این طرح در استان زنجان بیش از ۸ درصد رشد دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان ابراز کرد: اجرای آبیاری نوین تحت‌فشار از سال ۹۳ در استان اجراشده  و در هر هکتار بیش از چهار هزار و ۳۰۰ متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

تاراسی تاکید کرد: کشاورزان برای اجرای طرح آبیاری نوین اقدام کنند و سازمان تسهیلات لازم را پرداخت می کند. 

کد خبر: ۲۲٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha