۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
 جزئیات افتتاح بانک روسی در ایران
یک مقام مسئول اعلام کرد

جزئیات افتتاح بانک روسی در ایران

خرمالی، مدیر کل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت جزئیات افتتاح بانک روسی در ایران را تشریح کرد.

به گزارش بازار، رحمت الله خرمالی، مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ضمن اشاره به تسهیل انتقال پول بین ایران و روسیه، گفت: مقرر شده مضاف بر انتقالات پولی از ظرفیت ارزهای ملی و محلی دو کشور نیز استفاده شود.

وی در مورد ارتباط بانکی ایران و روسیه اظهار داشت: در حوزه تجارت خارجی در کنار الزاماتی مانند رعایت مقررات بهداشتی، استاندارد و… دو موضوع شامل تکمیل زیرساخت‌ها و سهولت نقل و انتقال پول نیز مطرح است.

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در مورد روابط بانکی بین ایران و روسیه با پی گیری‌هایی که سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزی انجام دادند این مهم اتفاق افتاد و نماینده دومین بانک بزرگ روسیه (VTB) به ایران معرفی شد و این نمایندگی به زودی در ایران افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: کمک مهم این مساله آن است که ما بتوانیم انتقالات وجوه را با سهولت بیشتری انجام دهیم و از این بابت نگرانی خاصی نداشته باشیم.

خرمالی گفت: در کمیته بانکی هم توافقاتی صورت گرفته که مضاف بر انتقالات پولی، استفاده از ظرفیت ارزهای ملی و محلی دو کشور در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: همچنین مقرر شده به صورت سه جانبه با یکی از کشورهای همسایه از ظرفیت بانک روسی -در آن کشور- استفاده کنیم و بتوانیم مبادلات پولی را داشته باشیم. این موضوع تا حدودی نگرانی تجار را در حوزه انتقالات وجوه رفع می‌کند.

کد خبر: ۲۲۳٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha