۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
شروع کاهش قیمت ها در بازار ارز و طلا!| دلار آزاد در کانال ۵۰ هزار و سکه ۳۰ میلیون تومان شد
«بازار» گزارش می دهد

شروع کاهش قیمت ها در بازار ارز و طلا!| دلار آزاد در کانال ۵۰ هزار و سکه ۳۰ میلیون تومان شد

فعال شدن روابط دیپلماسی در کنار خبرهای خوش پرونده هسته ای و احتمال آزادسازی منابع بلوکه شده ایران، بازار ارز و سکه را تحت تاثیر قرار داده به طوری که قیمت این کالاها در سراشیبی قرار گرفته اند.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: با وجودی که نرخ دلار مدتی است در محدوده قیمتی ۵۲ هزار تومان ثابت مانده است اما موج اخبار مثبت سیاسی و گسترش روابط دیپلماسی کشورمان با دنیا این روزها موجب شده تا قیمت کالاهای چون طلا، ارز و سکه در بازار مسیر کاهشی را بپیمایند. کاهش قیمتی که خیلی ها معتقد بودند؛ در پی اعلام رسمی رشد نرخ تورم در کشور نرخ این کالاها دوباره دچار تغییر و روندی رو به رشدی را طی خواهند.

ولی برخلاف چنین پیش بینی هایی بازار چنین کالاهایی به دنبال ایجاد روابط سیاسی و اقتصادی کشورمان با برخی کشورهای دنیا شرایط آرامی را سپری کرده و قیمت ها مسیر نزولی را در پیش گرفته اند. البته وجود نرخ بالای تورم اقتصاد کشور را در شرایط نامساعدی قرار داده است، حال با توجه به تاثیر گذاری نوسان نرخ این شاخص بر قیمت نرخ ارز و ... در بازار، بنابراین برای مهار آن نباید کوچکترین فرصتی از دست رود زیرا تداوم رشد نرخ تورم بازارهای سرمایه گذاری را به هم می ریزد و اقتصاد کشور و خانوارها را با مشکل جدید روبه رو خواهد کرد.

اینکه قیمت ها در بازار طلا، سکه و ارز طی یکی دو روز اخیر در مسیر نزول قرار گرفته اند به دلیل جو روانی حاصل از اخبار مثبت سیاسی و ارتباطات دیپلماسی ایران با برخی کشورهای دنیاست و با بازگشت ارزهای بلوکه شده کاهش قیمتها دربازار بیشتر خواهد شد

شکست قیمت ها در بازار طلا و ارز

در چنین شرایطی انجام رایزنی های سیاسی و اقتصادی برای ارتباط با دنیا در چارچوب خاص بی تردید زمینه ساز توسعه اقتصادی کشور، ایجاد سرمایه گذاری، رونق تولید و ارزآوری خواهد شد که نتیجه آن مهار و کاهش تدریجی نرخ تورم در کشور را رقم می زند. آنطور که اخبار مثبت حاصل از روابط دیپلماسی و آرژانس انرژی اتمی هم اکنون تاثیر آنی خود را بر بازار به جای گذاشته و نرخ ها را در بازار، طلا، سکه و ارز کاهشی کرده است. کاهش قیمتی که سکه ۳۳ میلیونی تمام بهار آزادی هفته های گذشته را به مرز ورود به کانال ۲۹ هزار تومان رسانده و موجب شده است تا نرخ ارز در بازار بشکند و دلاری که چندی پیش برای ۵۸ هزار تومان خیز برداشته بود را به کانال ۵۰ هزار تومان برساند.
اینکه قیمت ها در بازار طلا، سکه و ارز طی یکی دو روز اخیر در مسیر نزول قرار گرفته اند فقط به دلیل جو روانی حاصل از اخبار مثبت سیاسی و ارتباطات دیپلماسی ایران با برخی کشورهای دنیاست که قیمت ها را در بازار دچار تغییر کرده است در حالی که چنانچه مسائل سیاسی و بحث برجام حل و فصل شود و ارزهای بلوکه شده ای که هم اکنون خبر از بازگشت آنها به گوش می رسد به کشور برگردد، بی تردید اقتصاد کشور متحول شده و نرخ ها در بازار ارز و طلا نیز همچنان کاهشی خواهد شد.

سفر سلطان عمان به ایران برای میانجی گری در ایجاد روابط کشورمان با برخی کشورها در کنار انتشار اخبار مثبت سیاسی از برجام و بازگشت احتمالی ارزهای بلوکه شده هم اکنون تاثیر خود را بر بازار سکه، طلا و ارز به جای گذاشته و قیمت ها را بر مدار نزول قرار داده است

حرکت بسمت واقعی شدن قیمت ها

محمد کشتی آرای، کارشناس بازار و رئیس اسبق طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرگزاری «بازار» درباره علل کاهش تدریجی قیمت ها در بازار ارز و طلا طی روزهای اخیر گفت: کاهش قیمتها در این بازار واقعی بوده و ناشی از جو روانی اخبار مثبت سیاسی و اقتصادی است، سفر سلطان عمان به ایران برای میانجی گری در ایجاد روابط کشورمان با برخی کشورهایی که ارتباط سیاسی و اقتصادی با ما نداشتند در کنار انتشار اخبار مثبت سیاسی از برجام و بازگشت احتمالی ارزهای بلوکه شده هم اکنون تاثیر خود را بر بازار این کالاها به جای گذاشته و قیمت ها را بر مدار نزول قرار داده است.
وی با بیان اینکه توسعه روابط دیپلماتیک روزنه امید برای سرمایه گذاری و ورود ایران به بازارهای بین المللی را ایجاد می کند، افزود: نتیجه چنین رویکردی بی تردید اقتصاد کشور را به خوبی تحت تاثیر قرار می دهد به طوری که رشد اقتصادی حاصل و اثرات آن منجر به کاهش تدریجی نرخ تورم خواهد شد در این میان ارزش پول ملی تقویت و با ارزشمند شدن آن قیمت ها نیز در بازار طلا و ارز خود به خود کاهشی می شود.

خبرهای امیدوار کننده از ایجاد روابط بین المللی و حل مسائل سیاسی موجب شده قیمت ها در بازار ارز و طلا خود به خود مسیر کاهشی را در پیش گرفته اند و در صورت تداوم کاهش قیمتها در روزهای آینده حباب قیمت سکه و طلا به تدریج خالی و قیمت این کالاها همچنین ارز نیز در بازار واقعی می شود

حباب قیمت ها در حالی خالی شدن

رئیس اسبق اتحادیه طلا و جواهر تهران به رشد حباب گونه قیمت ها در بازار سکه و طلا طی ماههای گذشته همچنین افزایش بی منطق و غیر واقعی نرخ ارز در آن روزها اشاره کرد و اظهارداشت: انتظارات تورمی همراه با بیم از آینده اقتصاد کشور موجب شده بود که سرمایه گذاران برای جلوگیری از افت ارزش سرمایه هایشان به بازار ارز و سکه هجوم بیاورند و پولهای خود را به کالاهای ارزشمند تبدیل نمایند، این موضوع باعث شد تا بازار با تقاضای کاذب مواجه و قیمت ها حباب گونه افزایش یابد به طوری که قیمت سکه ۳۶ میلیون تومان را رد کرد و هر گرم طلا نیز در آستانه ۳ میلیون تومان قرار گرفت. علاوه بر این ارز نیز در بازار لحظه ای قیمت آن بالا می رفت به گونه ای که هر دلار به بیش از ۵۷ هزار تومان رسید.

کشتی آرای ادامه داد: اکنون که خبرهای امیدوار کننده از ایجاد روابط بین المللی و حل مسائل سیاسی به گوش می رسد قیمت ها در بازار ارز و طلا خود به خود مسیر کاهشی را در پیش گرفته اند و در صورت تداوم کاهش قیمتها در روزهای آینده حباب قیمت سکه و طلا به تدریج خالی و قیمت سکه و طلا همچنین ارز نیز در بازار واقعی می شود.

قیمت ها در بازار ارز و طلا در حالی کاهش تدریجی را شروع کرده اند که نرخ دلار آزاد هم اکنون در بازار به کانال ۵۰ هزار تومان آمده و سکه نیز در حال کاهش قیمت برای ورود به کانال ۲۹ هزار تومان در حرکت است علاوه بر این هر گرم طلا نیز زیر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رود

دلار آزاد در کانال ۵۰ هزار تومان، افت قیمت سکه و طلا

بنا به این گزارش، قیمت ها در بازار ارز و طلا در حالی کاهش تدریجی را شروع کرده اند که نرخ دلار آزاد هم اکنون در بازار به کانال ۵۰ هزار تومان آمده و سکه نیز در حال کاهش قیمت برای ورود به کانال ۲۹ هزار تومان در حرکت است. همچنین امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. قیمت نیم‌سکه بهار آزادی نیز ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده و به فروش می‌رسد. امروز هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۱۰ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۹۵۷ دلار است.

همچنین بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار امروز بدون تغییر نسبت به روز کاری قبل معادل ۴۲ هزار و ۱۴۴ تومان و قیمت حواله دلار ۳۸ هزار و ۳۱۲ تومان اعلام شد. در مرکز مبادله ارز و طلا نیز نرخ اسکناس درهم ۱۱ هزار و ۴۷۵ تومان و نرخ حواله درهم نیز ۱۰ هزار و ۴۳۲ تومان اعلام شده است.

کد خبر: ۲۲۳٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha