۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
به حاشیه رفتن قیمت گاز طبیعی در بازارهای جهانی| سرمایه گذاران در انتظار تصمیم اوپک
تحلیل بازار نفت و گاز؛

به حاشیه رفتن قیمت گاز طبیعی در بازارهای جهانی| سرمایه گذاران در انتظار تصمیم اوپک

در آستانه برگزاری اجلاس سران اوپک پلاس و بازبینی میزان عرضه و قیمت محصولات نفتی، قیمت گاز طبیعی در محدوده ۲.۳۲ دلار متوقف شد.

به گزارش بازار؛ در آستانه برگزاری اجلاس سران اوپک پلاس و بازبینی میزان عرضه و قیمت محصولات نفتی، قیمت گاز طبیعی در محدوده ۲.۳۲ دلار متوقف شد.

بر اساس این گزارش، در آستانه برگزاری نشست سران اوپک پلاس، قیمت گاز طبیعی صبح روز چهارشنبه به وقت بازارهای آسیایی به محدوده ۲.۳۴ دلار تنزل یافته و سرمایه گذاران روی بخش گار منتظر اعلام نظر جدید سران اوپک پلاس در خصوص میزان تولید و قیمت گاز طبیعی صادراتی هستند.

گفتنی است، نشست سران اوپک پلاس در حالی قرار است در تاریخ ۴ ژوئن برگزار شود که تنش میان روسیه و عربستان بر سر میزان تولید و همچنین تزریق نفت و گاز ارزان قیمت از سوی مسکو به بازارهای جهانی ادامه دارد؛ موضوعی که سران اوپک معتقدند منجر به بی رمقی و ریزش قیمت ها در این بازار شده است.

از سوی دیگر، علیرغم مصوبه اوپک برای کاهش تولید و صادرات نفت، روسیه همچنان به این محدودیت متعهد نبوده و نفت ارزان قیمت خود را به بازارهای جهانی تزریق می نماید.

نکته مهم برای فالان بازار نفت اینکه سرمایه گذاران باید توجه داشته باشند که نفت و گاز طبیعی جایگزین های نزدیکی هستند و ثابت یا ضعیف بودن قیمت نفت می تواند به طور قابل توجهی بر تقاضای گاز طبیعی تأثیر گذار باشد.

اما نکته تاثیرگذار دیگر بر بازار نفت، سیاست افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو آمریکا است که در صورت افزایش مجدد نرخ بهره در ماه آینده میلادی و افزایش خطر فرو رفتن بازارهای جهانی در رکود می توان انتظار به حاشیه رفتن بازار نفت را نیز داشت.

کد خبر: ۲۲۳٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha