۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
مجلس با آیین‌نامه دولت درباره واردات خودروی کارکرده موافق است
سخنگوی دولت:

مجلس با آیین‌نامه دولت درباره واردات خودروی کارکرده موافق است

سخنگوی دولت گفت: از آنجا که مجلس آیین نامه واردات خودروی کارکرده را مغایر با قانون نمی‌داند اکنون منتظر هستیم تا موافقت خود را به صورت مکتوب به دولت ارسال کند.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی در حاشیه نشست امروز چهارشنبه ۱۰ خرداد هیات دولت در جمع خبرنگاران، درباره اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه منعی برای واردات خودروهای کارکرده وجود ندارد، اظهار کرد: من هم اظهارات قالیباف در این زمینه را شنیدم و از مجلس بابت این تغییر نظر تشکر کرده و از آن استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته هیات دولت آیین نامه‌ای تصویب کرد تا در مرحله اول بتوانیم واردات خودروی کارکرده از مناطق آزاد به سرزمین اصلی را داشته باشیم که رئیس مجلس این آیین نامه دولت را مغایر قانون واردات خودرو تشخیص داد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه اکنون مجلس در بررسی های نهایی این آیین نامه را مغایر قانون نمی داند و با دولت هم نظر است و استقبال می کند، یادآورشد: منتظریم تا به صورت مکتوب این نظر مجلس مبنی بر عدم مغایرت آیین نامه دولت با قانون به دولت ابلاغ شود و استقبال خواهیم کرد.

به گفته بهادری جهرمی، در مرحله اول واردات خودروی کارکرده را از طریق همان آیین نامه مصوب دولت وارد سرزمین اصلی می کنیم همین رویه را اگر برداشت مجلس باقی بماند، برای سایر خودروهای کارکرده هم ادامه می دهیم و دولت آمادگی اجرای آن را دارد.

وی افزود: علت اینکه دولت آیین نامه دو فوریتی واردات خودروی کارکرده را به مجلس ارسال کرد، نامه ۲۴ اسفند سال گذشته رئیس مجلس به دولت بود که اعلام کرد واردات خودرو باید با رعایت همه مفاد قانون واردات خودرو باشد.

کد خبر: ۲۲۳٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha