۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۸۰۰ تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان:

جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۸۰۰ تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان

بندرعباس - مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: یک میلیون و ۸۱۴ هزار و ۴۰۰ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی طی دو ماهه امسال در بنادر غرب این استان تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، مرتضی سالاری در تشریح ازعملکرد دو ماهه سال جاری در بنادر غرب اظهار داشت: یک میلیون و ۸۱۴ هزار و ۴۰۰ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی طی دوماهه امسال در بنادر غرب این استان تخلیه و بارگیری شد که این میزان جابه‌جایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع عملیات تخلیه و بارگیری انجام شده، یک میلیون و ۳۴ هزار و ۷۷۶ تن با افزایش ۴۷ درصدی مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۷۷۹ هزار و ۶۲۴ تن با افزایش چهار درصدی به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

افزایش ۷۵ درصدی ترانزیت نفتی و غیرنفتی

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان بیان کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو بوده است) به ۶۸ هزار ۴۴ تن رسید که نشانگر رشد ۷۵ درصدی است.

سالاری افزود: همچنین در این بازه زمانی ترانزیت بیش از ۲۸ هزار و ۸۸۱ خودرو با افزایش ۶۵ درصدی از طریق بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه و عراق انجام گرفت و این بندر توانست جایگاه نخست این بخش را در بین دیگر بنادر کشور به خود اختصاص دهد.

وی اضافه کرد: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط ۴۴۱ فروند شناور فلزی انجام گرفت که پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی توسط چهار هزار و ۸۱۴ سواری کش و کامیون حمل خودرو به مقاصد کشورهای عراق، افغانستان و همچنین کشورهای آسیای میانه بارگیری و به درب خروج هدایت شده است.

جابه‌جایی ۱۹ هزار TEUکانتینر یخچالی

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در بخش دیگری به جابه‌جایی کانتینر یخچالی اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۱۹ هزار و ۹ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۲۰۴ هزار و ۷۳۶ تن در بنادر غرب استان تخلیه و بارگیری شد که با این میزان جابه‌جایی هفت درصد افزایش به ثبت رسید.

سالاری، حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب استان را نیز نه هزار و ۵۰۴ TEU با تناژ ۱۰۲ هزار و ۳۶۸ تن اعلام کرد.

وی میزان صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب استان طی دو ماهه امسال را ۹۵۸ هزار و ۷۵۳ تن اعلام کرد و ادامه داد: از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی ۵۱۴ هزار و ۵۵۲ تن با ۳۹ درصد افزایش مربوط به صادرات غیرنفتی و ۴۴۴ هزار و ۲۰۱ تن نیز به صادرات نفتی اختصاص داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان تصریح کرد: از مجموع عملیات انجام شده، ۶۷۴ هزار و ۱۷۶ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابجا شد.

ترابری بیش از ۲۲۷ هزار مسافر در مسیرهای داخلی

سالاری در بخش پایانی سخنان خود از افزایش ۱۵ درصدی و ترابری ایمن ۲۲۷ هزار و ۳۶۶ مسافر و گردشگر در مسیرهای داخلی و ترابری بیش از شش هزار مسافر در مسیرهای بین المللی طی دو ماهه سال ۱۴۰۲ در بنادر غرب استان هرمزگان خبر داد.

به گفته وی؛ این تردد در حوزه سفرهای داخلی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج فارس و بالعکس بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان آمار جابه‌جایی مسافرت‌های دریایی بین‌المللی(به مقصد بنادر امارات متحده عربی) را نیز ترابری شش هزار و ۲۵۴ نفر مسافر با ۴۹ درصد افزایش را اعلام کرد.

بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب استان هرمزگان با پوشش بر ۱۰ بندر تجاری و مسافری و نظارت بر ۴۶ سازه دریایی از انتهای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و پشتیبانی نیمی از جزایر کشور را در برمی‌گیرد.

کد خبر: ۲۲۳٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha