۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
 فرانسه به دنبال قطع مستمری یک میلیون بازنشسته

فرانسه به دنبال قطع مستمری یک میلیون بازنشسته

دولت فرانسه طرحی را برای کنترل استفاده‌کنندگان از کمک‌های اجتماعی تدوین کرد.

به گزارش بازار، پس از تصویب قانون نظام بازنشستگی در این کشور توسط دولت فرانسه، دولت طرح جدیدی را برای کنترل مشمولان مزایای اجتماعی به ویژه بازنشستگان مقیم خارج از کشور رونمایی کرد.

دولت فرانسه، در اقدامی که عمدتاً با هدف بازنشستگان مقیم خارج از کشور انجام می‌شود، طرح گسترده‌ای را برای کنترل بهره‌برداران کاذب از مزایای اجتماعی فاش کرد که شرایط سخت‌تر اقامت را برای افرادی که واجد شرایط دریافت این مزایا هستند، تشدید می‌کند.

سه هفته پس از تصویب طرحی برای مبارزه با فرار مالیاتی، گابریل آتال، وزیر مسئول حساب های عمومی، گفت: "دولت قصد دارد شرایط اقامت در فرانسه را برای بهره مندی از مزایای اجتماعی سخت‌تر کند. "

او گفت: «دولت همچنین می‌خواهد با تقلب توسط بازنشستگانی که خارج از مرزهای اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند مبارزه کند.

وی با اشاره به اینکه «وزارت مالیه می‌خواهد بررسی کند که آیا این افراد طبق قانون مستمری دریافت می‌کنند یا خیر و افرادی که فوت کرده‌اند، اما همچنان بر خلاف قانون مستمری آنها به حسابشان ارسال می‌شود».

وزیر فرانسوی خاطرنشان کرد که "بیش از یک میلیون بازنشسته در خارج از فرانسه مستمری دریافت می کنند، نیمی از آنها خارج از اتحادیه اروپا و بیش از نیمی از آنها (۳۰۰۰۰۰) فقط در الجزایر هستند. "

اتل توضیح داد که این وزارتخانه می‌خواهد این روند راستی‌آزمایی را به بازنشستگان بالای ۸۵ سال اضافه کند.

وی تاکید کرد: «کلاهبرداری اجتماعی مانند مالیات پنهانی است که بر کارگران فرانسوی تحمیل می‌شود. به گفته دولت فرانسه، سالانه بین ۶ تا ۸ میلیارد یورو از کمک های اجتماعی به افرادی تعلق می گیرد که به دلیل تقلب واجد شرایط نیستند.

گفتنی است که فرانسه ماه ها پیش شاهد تظاهرات گسترده ای بود که در آن قانون افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال رد شد. شورای قانون اساسی فرانسه قانون افزایش سن بازنشستگی را تصویب کرد و پیشنهاد احزاب چپ در مورد همه‌پرسی مردمی را رد کرد.

فرمان اصلاح سیستم بحث برانگیز بازنشستگی در فرانسه در اواسط آوریل پس از اقدامی که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه انجام داد و پس از تصویب آن در شورای قانون اساسی در روزنامه رسمی منتشر شد.

کد خبر: ۲۲۳٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha