۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
باغ ۱۵۰ ساله به علت کم آبی در حال خشکیدن است| تاکید بر شناسایی اراضی و استفاده در طرح مولدسازی
در شورای اداری استان البرز مطرح شد؛

باغ ۱۵۰ ساله به علت کم آبی در حال خشکیدن است| تاکید بر شناسایی اراضی و استفاده در طرح مولدسازی

کرج- «شورای اداری استان البرز» با حضور معاون اجرایی رییس جمهور برگزار شد و مشکلات و درخواست های دستگاه های مختلف مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار «شورای اداری استان البرز» شامگاه روز سه شنبه در سالن شهدای استانداری البرز و با حضور معاون امور اجرایی رییس جمهور برگزار شد. در این جلسه سه نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیران کل ادارات و دستگاه های مختلف استان علاوه بر شرح وضعیت هر حوزه، نیازها و و ضرورت ها را برای اطلاع معاون رییس جمهور اعلام کردند.

استاندار البرز با اشاره به فعالیت های گسترده دولت در راستای پاسخگویی به مطالبات مردمی گفت: استان البرز در مصوبات سفر رییس جمهور به البرز دو هزار میلیارد تومان دریافت کرده که موجب پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه های استان شده است، اما با توجه به مشکلات زیرساختی که در استان البرز وجود دارد درخواست داریم در حوزه تخصیص‌ها عنایت ویژه‌ای به استان البرز داشته باشید.

«مجتبی عبداللهی» با اشاره به اینکه در حوزه مسکن ملی به عنوان استان پیشتاز فعال بوده‌ایم، اضافه کرد: در این راستا با راه اندازی قرارگاه مسکن، اقدامات ویژه ای را پیگیری کرده ایم.

خشک شدن باغ ۱۵۰ ساله به دلیل مشکل تامین آب

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد هم در جلسه شورای اداری استان با اشاره به شرایط البرز و همجواری با پایتخت در بحث مهاجرپذیری گفت: تامین و تکمیل زیرساخت‌های استان نگاه ویژه ای را می طلبد.

«علیرضا عباسی» کمبود نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش و همچنین نداشتن خوابگاه دختران در دانشگاه فرهنگیان را از مسائل مهمی اعلام کرد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

عباسی با اشاره به باغ ۱۵۰ ساله ای در استان البرز که به واسطه تامین آب شرب تهران خشک شده، گفت: تامین آب شرب تهران جزو وظایف بوده و باید انجام شود اما نه به قیمت خشک شدن باغات ۱۵۰ ساله و برای این موضوع باید تدبیر درست انجام شود.

وی با بیان اینکه برای جذب سوخت کارگو از سوی دولت هیچ اقدامی نداشتیم، گفت: انتظار می‌رود به واسطه وجود فرودگاه پیام در البرز از این ظرفیت استفاده شود.

بانک های خصوصی ۹۸ درصد تسهیلات مشتریان را از استان خارج کرده اند

«مهدی عسگری» نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی بانک ها در البرز ۹۸ درصد تسهیلات مشتریان را از این استان خارج کرده اند، گفت: باید بر عملکرد بانک ها به ویژه بانک های خصوصی نظارت بیشتری انجام شود.

عسگری با تاکید بر اینکه ۴۰ میلیون متر مکعب پساب تهران به البرز برای تغذیه مصنوعی باید تعیین تکلیف شود، افزود: با توجه به اینکه حق آبه زیست محیطی رودخانه کرج محقق نشده باید مراقبت شود زیست بوم بخش آسارا و کرج تحت تاثیر قرار نگیرد.

پروژه تونل طالقان پیشرفت خوبی نداشته است

«علی حدادی» نماینده مردم طالقان ، نظرآباد ، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به بلاتکلیفی بیمارستان شهر جدید مهستان بعد از دو سال پیگیری، گفت: تخصیص آب شرب ۲۵ میلیون مترمعکبی برای ساوجبلاغ و طالقان هنوز انجام نشده و باتوجه به فصل گرما و کمبود آب تاکید داریم این امر هرچه زودتر به نتیجه برسد. از طرفی کمبود آب برای آبیاری اراضی کشاورزی یکی از مشکلات شهرستان های غرب استان است.

حدادی اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان البرز ۲۰۰ میلیارد تومان برای تأمین پروژه تونل راه طالقان مصوب شد، ولی روند اجرای این پروژه پیشرفت خوبی نداشته است.

۲۷۰ همت پول برای پروژه های عمرانی هزینه شده

معاون اجرایی رئیس جمهور در شورای اداری استان البرز پس از شنیدن اظهارات و درخواست های نمایندگان مردم و مدیران استانی گفت: در زمان تحویل دولت ۸۴ همت کم داشتیم اما امروز شاهدیم با تلاش‌های صورت گرفته ۲۷۰ همت پول برای اجرای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

«محسن منصوری» با بیان اینکه ظرفیت‌های متعدد استان البرز، این استان را به ایران کوچک تبدیل کرده است، گفت: شایسته نیست که البرز در بسیاری از سرانه‌ها در این وضعیت باشد.

وی با بیان اینکه اولین مسئله البرز و تهران مهاجرت است و باید برای آن تدبیر ملی داشته باشیم، تصریح کرد: قطعا می‌توان این شرایط را کمک و ساماندهی کرد تا این وضعیت حل و فصل شود.

منصوری با اشاره به تلاش‌های بی‌دریغ مدیران ارشد دولت ازجمله رییس دولت در راستای رفع مشکلات مردم گفت: یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد در طرح مسکن ملی آغاز شده است که در راستای تحقق این طرح و به منظور رفع مشکل مسکن در کشور بسیاری از شهرستان‌ها تخصیص زمین را نیز فراهم کرده‌ایم.

رشد ۶ درصدی فروش نفت

منصوری تصریح کرد: علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه موفق شده‌ایم که یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت به فروش برسانیم، که این آمار حدود ۲ الی ۶ درصد در ادوار گذشته با رشد همراه بوده است.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه نرخ رشد نقدینگی ۹ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور در دولت قبلی با تورم‌های سنگین مواجه بوده است تلاش‌های امروز سخت به نتیجه می‌رسد. در زمان تحویل دولت ۸۴ همت کم داشتیم اما امروز شاهدیم با تلاش‌های صورت گرفته ۲۷۰ همت پول برای اجرای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

منصوری با اشاره به بازدید از پروژه‌هایی که روی زمین مانده اند، گفت: اگر الان به آن توجه نکنیم در آینده نه چندان دور دچار گرفتاری خواهیم شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی البرز مورد رصد و بررسی قرار گرفت، گفت: شاهدیم کمربند شمالی که سال‌ها معطل مانده بود اما امروز کار می‌کند.

معاون امور اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه ارائه گزارشات نشان دهنده رضایت از عملکرد دولت نیست، یادآور شد: باید آمار عملکرد ارائه شود، فراموش نکنید که کشور را در شرایط کرونایی با کشته‌های ۷۰۰ نفر روزانه پای کار آمدیم.

اغتشاشات یکی از عواملاثرگذار روی گرانی دلار بود

منصوری با اشاره به عوامل مختلفی که در وضعیت اقتصادی امروز کشور اثرگذار است، اظهار کرد: یکی از این عوامل اغتشاشات بود که پس از ناامنی‌ها شاهد گرانی دلار بودیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز جنگ همه جانبه است، اضافه کرد: گاها صحنه ای که اتفاق می‌افتد شرایط را دستخوش تغییر می‌کند. اما تعهد مسؤولان برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تمام توان و تلاش خود را برای تحقق وعده های خود بکار خواهیم گرفت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه همه مصوبات سفر ریاست جمهوری به البرز باید اجرایی شود، تصریح کرد: تاکید داریم این مصوبات با جدیت پیگیری شود و ما نیز به شکل ویژه این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع مسکن از مسائل مهم دولت سیزدهم است، ادامه داد: در این پروژه باید مشکل نظام طراحی را بررسی کنیم. چالش‌ها مربوط به استان البرز نیست و باید ملی بررسی شود.

اراضی دستگاه های استان باید شناسایی و در طرح مولدسازی به نفع مردم بکار گرفته شود

منصوری همچنین بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سطح کشور تاکید کرد و گفت: باید نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا راه اندازی شود و از تعریف پروژه جدید خودداری کنیم.

وی ادامه داد: استان البرز برای اتمام پروژه‌های خود نیاز به اقدام متفاوت دارد، از این رو باید خط ویژه مولد سازی برای البرز راه اندازی شود.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه دستگاه‌های استان اراضی خوبی دارند، گفت: توصیه می‌شود این اراضی شناسایی و در طرح مولدسازی به نفع مردم بکار گرفته شود، قرار نیست بیت‌المال محبوس بماند. اگر مولدسازی ویژه دنبال شود اتفاق خوبی خواهد افتاد.

کد خبر: ۲۲۳٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha