۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
هزینه‌های ثبت برند در سال ۱۴۰۲ شامل تغییر شد!

هزینه‌های ثبت برند در سال ۱۴۰۲ شامل تغییر شد!

هزینه ثبت برند در سال ۱۴۰۲ بسته به عوامل مختلفی تعیین می شود.

به گزارش بازار، هزینه ثبت برند در سال ۱۴۰۲ بسته به عوامل مختلفی تعیین می شود. شرکت‌های تجاری برای حفظ حقوق مادی و معنوی خدمات و محصولات خود می بایست برند خود را بصورت رسمی ثبت نمایند که به این منظور باید یکسری مراحل را طی کرده و هزینه ثبت برند را پرداخت کنند.

اگر قصد دارید که برند تجاری خود را بصورت رسمی ثبت نمایید در این مقاله به هزینه هایی که در هر مرحله باید پرداخت کنید و جزئیات قیمت ها پرداخته ایم. لطفا در ادامه همراه باشید

مراحل ثبت برند ۱۴۰۲

برای ثبت برند تجاری خود نیاز است که ۴ گام اصلی را طی کنید:

  • گام اول) انتخاب نام برند و علامت تجاری: اولین و مهمترین گام انتخاب نامی مناسب و منحصربفرد بر طبق قوائد و قوانین وضع شده برای برندتان است زیرا که این نام هویت کسب و کار شماست و می بایست سال ها با این نام فعالیت کنید و با آن در بین مشتریان، رقبا و همکاران خود شناخته شوید.


 

  • گام دوم) استعلام از قابلیت ثبت برند: یک قدم مهم و حتمی پیش از ثبت برند، لوگو و یا هر علامت تجاری دیگر بررسی این موضوع است که آیا این برند قبلا ثبت شده است یا خیر؟

درصورتیکه نام منتخب شما یا علامت تجاری مدنظرتان پیش از شما در حوزه فعالیتتان ثبت شده

باشد شما مجاز به ثبت آن نام یا علامت تجاری نمی باشید.

  • گام سوم) تکمیل مدارم لازم برای ثبت برند: پس از انتخاب نام برند و بررسی امکان ثبت آن باید یکسری مدارک را که در ادامه شرح داده ایم ارائه دهید :

  • در ثبت برند( فارسی یا لاتین تفاوتی ندارد) شما می بایست مجوزی ارائه دهید که نشان دهنده فعالیت شما در آن حوزه باشد ( جواز کسب یا تاسیس با درصد پیشرفت فیزیکی ۴۰% یا پروانه فعالیت و… )

  • مدارک شناسایی متقاضی

  • گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی

  • درصورتی که برند لاتین باشد باید کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی نیز اخذ کرده و ارائه نمایید.

  • در موارد ثبت برند حقوقی، ارائه آگهی تاسیس شرکت نیز الزامی است.

  • چنانچه که وکیل یا نماینده رسمی، امر ثبت برند را انجام دهد، باید مدارک نماینده قانونی تهیه شده و ارائه شود.


 

  • گام چهارم) ثبت اظهارنامه علامت تجاری: پس از تکمیل مدارک می بایست در سایت مرکز مالکیت معنوی ثبت نام انجام دهید که برای تایید حساب کاربری خود به گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی نیاز دارید.

بعد از ثبت اظهارنامه جهت ثبت برند در سایت و بارگذاری مدارک و تصویر برند حداقل ۱۵ روز زمان میبرد تا نتیجه بررسی کارشناسان اعلام شود.

مراحل ثبت برند 1402


 

برای راهنمای آموزشی و نکات کلیدی وجزئیات کاملتر درباره چگونگی ، شرایط و قوانین ثبت برند در ایران به لینک صفحه ثبت برند تکسفیر مراجعه کنید و در این باره بیشتر اطلاعات کاربردی کسب کنید.

هزینه ثبت برند سال ۱۴۰۲ شامل چه مواردی می شود؟

به منظور ثبت برند خود باید مبالغی را برای امور مختلف هزینه نمایید که در ذیل این امور نام برده شده‌اند:

  1. هزینه بابت اظهار نامه ثبت برند

  2. هزینه چاپ آگهینوبت اول در روزنامه رسمی کشور

  3. پرداخت تعرفه حق الثبت برند

  4. هزینه چاپ آگهی نوبت دوم در روزنامه رسمی کشور

  5. هزینه وکیل برای ثبت برند


 

هزینه اظهارنامه ثبت برند

بعد از اینکه در سایت اداره مالکیت معنوی عضو شدید ومدارک لازم را بارگذاری کردید می بایست اظهار نامه ثبت برند را ثبت نمایید که برای ارسال برند شما به اداره ثبت باید هزینه اظهارنامه پرداخت شود که هزینه آن در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۴ تا ۹۰ هزار تومان تعیین شده است که این هزینه بسته به حقیقی یا حقوقی بودن (برای افراد حقوقی هزینه دو برابر می شود) و همچنین تعداد اقلام آن برند دارد.


 

هزینه چاپ آگهی نوبت اول در روزنامه رسمی کشور

پس از تایید اظهارنامه ارسال شده به اداره ثبت، مرحله بعد اولین نوبت چاپ آگهی برای ثبت برند در یک روزنامه رسمی کشور می باشد. از زمان انتشار آگهی تا ۳۰ روز باید منتظر بمانید تا اگر اعتراض و یا شکایتی به آگهی و برند شما وجود دارد اعلام شود.

در این مرحله هزینه حدود ۲۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است که با توجه به حجم آگهی، سیاه و سفید یا رنگی بودن آن بین دویست تا سیصد هزار تومان متغیر است.

پرداخت تعرفه حق الثبت برند

در این مرحله بعد از گذشت یک ماه از چاپ آگهی شما می بایست هزینه حق الثبت را در سایت پرداخت نمایید که این مبلغی توافقی مابین شما و آن شرکت یا اداره است که باز هم در این مرحله هزینه برای اشخاص حقوقی مقداری بیشتر می باشد.

هزینه چاپ آگهی نوبت دوم در روزنامه رسمی کشور

اگر در نوبت اول اعتراضی به آگهی شما نشود برای بار دوم در یکی از روزنامه های رسمی کشور آگهی ثبت برند چاپ میکنید که به این مرحله روزنامه ۱۰ ساله گفته می شود به این علت که برند شما به مدت ۱۰ سال اعتبار خواهد داشت.

همچنین هزینه ثبت و چاپ آگهی در نوبت دوم هم حدود ۲۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان بوده و با توجه به حجم آگهی، سیاه و سفید یا رنگی بودن آن بین دویست تا سیصد هزار تومان متغیر است.

هزینه وکیل برای ثبت برند

درصورتی که پیگیری امور حقوقی شما توسط وکیل انجام شود، هزینه ای بین ۱ تا ۲ میلیون تومان بسته به شرایط پرونده شما و همچنین حقیقی یا حقوقی بودن درنظر گرفته می شود.

هزینه ثبت برند


 

هزینه ثبت لوگو در ایران

هزینه ثبت لوگو در ایران بسته به فرایند و مراحل مختلف ثبت برند و لوگو ممکن است متغیر باشد. در ایران، ثبت لوگو به عنوان بخشی از فرایند ثبت برند صورت می‌گیرد. در زیر، برخی از هزینه‌های مرتبط با ثبت لوگو در ایران را توضیح می‌دهیم:

علاوه بر هزینه هایی که در بالا گفته شد هزینه های دیگری هم ممکن است اضافه شود که به آنها اشاره میکنیم.

  1. هزینه مشاوران حقوقی: ممکن است نیاز به مشاوره حقوقی داشته باشید تا در فرایند ثبت لوگو بهترین تصمیم‌ها را بگیرید و موارد قانونی را رعایت کنید. هزینه مشاوره حقوقی بسته به تعرفه وکلا و مشاوران حقوقی مختلف متفاوت است.

  2. هزینه ثبت برند: ثبت لوگو به عنوان بخشی از ثبت برند انجام می‌شود. هزینه ثبت برند شامل هزینه‌های دفتر ثبت شرکت و سازمان ثبت اسناد و املاک است. این هزینه ممکن است بر اساس نوع شرکت و حجم ثبت برند متفاوت باشد.

  3. هزینه طراحی لوگو: اگر لوگویی برای برند خود طراحی نکرده‌اید و نیاز به خدمات یک طراح گرافیک دارید، هزینه‌های طراحی لوگو را باید مدنظر قرار دهید. این هزینه بسته به تجربه و مهارت طراح، پیچیدگی لوگو و توافقات مالی متفاوت خواهد بود.

لازم به ذکر است که این هزینه‌ها تنها بخشی از هزینه‌های مرتبط با ثبت لوگو در ایران هستند و بسته به شرایط و موارد مختلف، هزینه کلی ممکن است متغیر باشد بهتر است با تماس با یک موسسه ثبتی، اطلاعات دقیق تری درباره هزینه‌های مربوطه بدست آورید.

هزینه ثبت برند برای مشاغل خانگی

ثبت برند برای مشاغل خانگی همانند هر نوع ثبت برند دیگری، هزینه‌هایی را در بر دارد. این هزینه‌ها ممکن است بر اساس محل جغرافیایی، قوانین مربوطه و فرایند ثبت برند در هر کشور متفاوت باشند. در اینجا، به طور کلی در مورد هزینه‌های مرتبط با ثبت برند مشاغل خانگی صحبت خواهم کرد.

برای ثبت برند مشاغل خانگی، شما باید به دفتر ثبت شرکت یا دفتر ثبت برند در کشور خود مراجعه کنید. هزینه ثبت برند شامل هزینه‌های مربوط به مشاوره حقوقی، پرداخت هزینه ثبت و دیگر هزینه‌های مربوطه است. در برخی از کشورها، هزینه ثبت برند می‌تواند متغیر باشد و بسته به انتخاب گزینه‌هایی مانند سرعت پردازش و نوع خدمات ارائه شده، متفاوت باشد.

هزینه مشاوره حقوقی: در صورتی که نیاز به مشاوره حقوقی داشته باشید، هزینه‌های مربوط به استفاده از خدمات یک وکیل یا مشاور حقوقی را در نظر بگیرید. این هزینه‌ها بسته به تعرفه‌های وکلا و مشاوران حقوقی متغیر خواهد بود.

لازم به ذکر است که هزینه‌های مربوط به ثبت برند مشاغل خانگی بسته به موارد فوق و شرایط متفاوتی می‌تواند تغییر کند. بهتر است با تماس با یک موسسه ثبتی، اطلاعات دقیقتری درباره هزینه‌های مربوطه بدست آورید.

هزینه‌ ثبت برند مواد غذایی

مبلغ مورد نیاز برای ثبت برند مواد غذایی شامل کلیه هزینه‌ها و واریزی‌های دولتی و قانونی در نظر گرفته می‌شود. برای ثبت برند لاتین، هزینه‌ها تفاوتی با هزینه ثبت برند فارسی ندارد. هزینه ثبت برند مواد غذایی به تعداد محصولات، مجوزهای لازم و طبقات درخواستی بستگی دارد. در اینجا، طبقه به معنای نوع خدمات یا کالاهایی است که هر شخص حقیقی یا حقوقی در نظر می‌گیرد تا برای برند خود ثبت شود.

هزینه‌های مرتبط با ثبت برند مواد غذایی متفاوت بوده و بستگی به نوع محصول و خدمتی که می‌خواهید برند غذایی آن را ثبت کنید، دارد. در حالی که هزینه نهایی شما به صورت دقیق باید با مشاوره متخصصین ثبتی مشخص شود، می‌توان به طور تقریبی گفت که در صورت اقدام به ثبت برند به صورت خودکار، حدود ۳ تا ۵ میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت .

خلاصه مطلب

در این مقاله سعی بر آن شد که بصورت مفید و مختصر مراحل وهزینه های ثبت برند یا علامت تجاری براساس تعرفه های سال ۱۴۰۲ بررسی شود.

شما می توانید این مراحل را بصورت شخصی یا با کمک از کارشناسان ثبت برند تکسفیر در بازه های زمانی مشخص انجام دهید تا بتوانید درسریعترین زمان ممکن برند خود را ثبت نمایید.

قیمت ها و تعرفه ها در اینجا بصورت حدودی و براساس نرخ مصوب و اعلامی درج شده است و همچنین مراحل ثبت برند برای صرفه جویی در وقت شما عزیزان بصورت خلاصه شرح داده شده است بنابراین برای کسب اطلاعات دقیق و کامل تر می توانید از طریق شماره ۸۸۰۷۲۶۲۶-۰۲۱ با کارشناسان تکسفیر در تماس باشید.


 

کد خبر: ۲۲۳٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha