۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
لزوم تغییر روش تخصیص صندوق‌های سهامی به متولدان ۱۴۰۱

لزوم تغییر روش تخصیص صندوق‌های سهامی به متولدان ۱۴۰۱

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید مبنای اعطای صندوق‌های قابل معامله به نوزادان را همه متولدان ۱۴۰۰ به بعد قرار دهد، تا افراد مشمول جا نمانند.

به گزارش بازار، محمدرضا پور ابراهیمی، در خصوص مصوبه تخصیص صندوق‌های قابل معامله به متولدان ۱۴۰۰ به بعد، اظهار کرد: براساس مصوبه‌ای که در قانون بودجه لحاظ شده، دولت مکلف به واگذاری صندوق‌های قابل معامله به نوزادن ۱۴۰۰ به بعد است. هم اکنون زیر ساخت این صندوق‌ها مهیا شده و براساس آن متقاضیان باید نسبت به این موضوع درخواست خود را ارائه کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره نحوه خرید صندوق‌های قابل معامله توسط والدین متولدان ۱۴۰۱، بیان کرد: اینکه مردم باید به درگاه ملی دولت هوشمند مراجعه و اقدام به خرید صندوق کنند، کمی پیچیده است. برای اینکه والدین نوزادان در این حوزه به علت آشنایی نبودن با قوانین و اطلاع از مزیت‌های آن جا نمانند، می‌توان در مناطق محروم، روستاها و مناطقی که فقدان اطلاعات در خصوص این موضوع هست، براساس اطلاعاتی که در سازمان ثبت احوال کشور وجود دارد، این صندوق‌ها به صورت خودکار به این افراد تخصیص پیدا کند، مگر کسانی که از این موضوع انصراف بدهند. طبیعتا انصراف به این معناست که از این قانون نمی‌خواهند استفاده کنند.

وی در ادامه بیان کرد: بنابراین اعطای صندوق‌های قابل معامله به نوزادان، تکلیف قانونی است، اما روش اجرای آن که در قالب سامانه صورت می‌گیرد، یک روش اجرایی است. پیشنهاد ما به دولت این است که مبنا را برای همه متولدان ۱۴۰۰ به بعد قرار دهند، مگر مواردی که انصراف می‌دهند. در کنار این موضوع دولت باید اطلاع رسانی کامل را انجام دهد تا افراد مشمول از این فرایند جا نمانند.

کد خبر: ۲۲۳٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha