۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
اطلاع رسانی پیامکی به سهامداران برای استفاده از حق تقدم

اطلاع رسانی پیامکی به سهامداران برای استفاده از حق تقدم

سرپرست مدیریت نظارت بر بازار اولیه گفت: از این پس، بعد از شروع مهلت استفاده از حق تقدم و خرید سهام به سهامداران سجامی شده که حق تقدم به آن ها تعلق گرفته، از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود.

به گزارش بازار، وحید روشن قلب، در پاسخ به این پرسش که اگر سهامداران در مهلت مشخص اقدام به تبدیل حق تقدم خود به سهام نکنند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اظهار کرد: الکترونیکی شدن فرایند حق تقدم و افزایش سرمایه منجر خواهد شد تا استفاده از حق تقدم برای سهامداران تسهیل شود چون به صورت الکترونیک و با صرف زمان چند دقیقه ای می توانند این کار را انجام دهند. همچنین اطلاع رسانی سریع تری برای آن ها انجام بگیرد چون قبلا ممکن بود سهامداران در جریان اینکه شرکتی که سهامداراش هستند اقدام به افزایش سرمایه کرده و حق تقدم به آن ها تعلق گرفته است، قرار نگیرند.

وی در ادامه بیان کرد: هم اکنون با توجه به الزاماتی که وجود دارد، بلافاصله بعد از شروع مهلت استفاده از حق تقدم و خرید سهام برای سهامداران سجامی شده که آن حق تقدم به آن ها تعلق گرفته، از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود. پس در واقع پیش بینی ما این هست با توجه به رفع این دو مشکل، مشارکت سهامداران در افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی افزایش پیدا کند.

سرپرست مدیریت نظارت بر بازار اولیه در خصوص اینکه اگر سهامداری تمایلی به شرکت در افزایش سرمایه نداشته باشد، فرایند به چه صورت خواهد بود، گفت: سهامدارانی که به هر علتی تمایلی به مشارکت در افزایش سرمایه نداشته باشند، مطابق روال سابق می توانند حق تقدم خود را در مهلت ۶۰ روزه حق تقدم و خرید سهام بفروشند یا در صورتی که اقدام به فروش یا مشارکت در افزایش سرمایه نکردند، پس از اتمام مهلت سهامداران، حق تقدم ها به حق تقدم استفاده نشده، تبدیل می شود و شرکت موظف است، پس از جمع بندی اطلاعات و انتشار اعلامیه پذیره نویسی عمومی برای فروش این حق تقدم ها، اقدام به فروش آن ها در بازار سرمایه و وجوه حاصله از فروش این برگه های حق تقدم را به حساب سهامداران واریز کند.

وی بیان کرد: واریز مبالغ حاصل از فروش حق تقدم های استفاده نشده به حساب سهامداران، از انتهای سال گذشته با مصوبه هیئت مدیره سازمان از طریق سجام و به صورت الکترونیکی انجام می شود.

کد خبر: ۲۲۳٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha