۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در اصفهان/خطر فرونشست در نصف جهان  جدی است
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان خبر داد؛

صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در اصفهان/خطر فرونشست در نصف جهان جدی است

اصفهان - شیشه فروش؛ مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی زرد برای استان گفت: وزش تندباد شدید را در اکثر نقاط استان شاهد هستیم.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه جدید به استان اصفهان، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و وقوع تندباد لحظه‌ای در نیمه شرقی و شمالی استان پیش بینی و هشدار سطح زرد صادر شد.

وی افزود: منطقه اثر وزش باد شدید و نسبتا شدید تا تند باد لحظه‌ای را بادرود، خوانسار، مهاباد، نجف آباد، نطنز، گلپایگان، اصفهان، دهق، لنجان، شهرضا، کبوترآباد، مبارکه، مورچه خورت، میمه، ورزنه ،آران و بیدگل، اردستان، دهاقان، نایین و مبارکه است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان بیان کرد: هواشناسی اصفهان نسبت به احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده و همچنین اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر هشدار داد.

وی افزود: در این راستا در سفرهای برون شهری، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، توقف فعالیت‌ها درفضای باز و ارتفاعات، انجام تدابیر پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید را توصیه کرده است.

شیشه فروش گفت: در هفته های اخیر، شاهد چند مورد فرونشست زمین به خاطر شکستگی لوله های آب و فرسودگی شبکه بودیم که خود ناشی از نشست زمین و هشداری مهم برای همه است.

وی گفت: خطر جدی فرونشست در اصفهان، تنها با جریان دایمی زاینده رود کنترل می شود چرا که باید سفره های زیرزمینی کاملا سیراب شوند.

کد خبر: ۲۲۳٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha