۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
تولید بیش از ۸۶ هزار خودرو در سایپا تا ۷ خرداد
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خبر داد

تولید بیش از ۸۶ هزار خودرو در سایپا تا ۷ خرداد

تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تولید ۸۶ هزار و ۶۱۸ دستگاه خودرو از ابتدای امسال تا ۷ خرداد در این گروه خودروسازی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سایپا، محمد علی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اعلام این خبر گفت: با توافقات خوبی که میان وزارت صمت و بانک مرکزی در خصوص تامین ارز خودروسازان و قطعه سازان صورت گرفته، تولید خودرو سیر افزایشی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بر این اساس از ابتدای امسال تا ۷ خرداد، در کنار ارتقاء سطح کیفی محصولات، میزان تولیدات این مجموعه به ۸۶ هزار و ۶۱۸ دستگاه رسیده، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۴۷ هزار و ۴۵۵ دستگاه خودرو تولید شده بود که رشد ۸۲.۵ درصدی در این حوزه کسب شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه با همکاری مؤثر و مناسب بانک مرکزی، تأمین ارز بدون هیچ وقفه‌ای ادامه دارد، گفت: افزایش تولید کمی و کیفی خودرو در پاسخ به نیاز متقاضیان است، از همین رو فرایند بهینه سازی تولید و رفع نواقص احتمالی با جدیت دنبال می‌شود و با توجه به شعار مهار تورم و رشد تولید، گروه خودروسازی سایپا از تمام توان خود برای ثبت رکوردهای جدید در تولید استفاده می‌کند.

تیموری افزود: تولیدات گروه خودروسازی سایپا با هدف کمک به تنظیم بازار خودرو، کاهش فاصله قیمت کارخانه و بازار و عمل به تعهدات داده شده در سامانه یکپارچه عرضه خودرو افزایشی است و افزایش تولیدی که از ابتدای سال ۱۴۰۲ محقق شده، نشان از آن است که زنجیره تامین قطعه، فرآیند تامین ارز و خطوط تولید با شرایط مناسب در حال فعالیت است.

افزایش ۱۲۸ درصدی تولید شاهین
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: از ابتدای امسال تا ۷ خردادماه، ۳۸ هزار و ۷۰۴ دستگاه خودرو در خانواده کوییک تولید شده است. این عدد تا ۷ خردادماه سال ۱۴۰۱، حدود ۲۳ هزار و ۱۲۰ دستگاه بوده، بدین جهت در این بخش افزایش ۶۷ درصدی حاصل شده است. همچنین در این مدت، در تولید خانواده ساینا رشد ۱۲۷ درصدی ثبت شده است. در مدت مشابه سال گذشته ۹ هزار و ۸۹ دستگاه خودرو از خانواده ساینا تولید شده بود و اکنون این عدد به ۲۰ هزار و ۶۳۰ دستگاه رسیده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا ۷ خردادماه، گروه خودروسازی سایپا در تولید شاهین به رکورد جدیدی دست یافت به گونه‌ای که ۹ هزار و ۲۳۳ دستگاه خودروی شاهین تولید شد و این در حالی است که سال گذشته میزان تولید شاهین ۴ هزار و ۲۴ دستگاه بود. بر این اساس در تولید خودرو شاهین رشد ۱۲۸ درصدی محقق شده است. همچنین از ابتدای سال گذشته تا ۷ خردادماه، ۶ هزار و ۱۱۷ دستگاه سایپا ۱۵۱ تولید شد و اکنون این عدد به ۸ هزار و ۹۶۱ دستگاه رسیده، لذا در مقایسه با سال گذشته رشد ۴۶ درصدی به دست آمده است.

تیموری ادامه داد: رشد ۲۸ درصدی محصولات زامیاد از ابتدای امسال تا ۷ خردادماه دستاورد دیگر گروه خودروسازی سایپا است. سال گذشته شرکت زامیاد ۶ هزار و ۸۳۷ دستگاه خودرو تولید کرد و اکنون این عدد به ۸ هزار و ۷۲۶ دستگاه رسیده است. همچنین در مدت مورد اشاره، شرکت سایپا دیزل رشد ۵۶ درصدی را در تولید محصولات خود ثبت کرده است. از ابتدای سال جاری تا ۷ خردادماه، سایپا دیزل ۴۱۷ دستگاه خودرو تجاری سنگین تولید کرد؛ سال گذشته میزان تولید این مجموعه صنعتی ۲۶۸ دستگاه بوده است.

تولید بیش از ۸۶ هزار خودرو در سایپا تا ۷ خرداد

کد خبر: ۲۲۳٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha