۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
۲ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به البرز تامین اعتبار شد
معاون اجرایی رئیس جمهور:

۲ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به البرز تامین اعتبار شد

کرج- معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: از مجموع مصوبات سفر رئیس جمهوری استان البرز، دو هزار میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استان البرز، محسن منصوری روز سه شنبه در بازدید از روند اجرایی پروژه قطار شهری کرج در ایستگاه چهار راه طالقانی اظهار کرد: یکی از مسایلی که اخیرا برای تولید کنندگان مشکل ایجاد کرده مساله تامین ارز در برخی موارد است.

منصوری با بیان اینکه دولت در بحث دارو و کالاهای اساسی هرچقدر ارز نیاز باشد تامین می کند، افزود: طبیعتا برخی اقلام که خیلی فوریت نداشته صف تامین ارز آنها تا دو ماه هم رسیده است.

وی گفت: در نشست اخیر رئیس جمهور با بانک مرکزی و دستگاه های ذیربط مساله کاهش این زمان مدنظر قرار گرفت که معاونت اجرایی ریاست جمهوری نیز پیگیر آن است.

برخی از پروژه های البرز سالها معطل مانده است

منصوری در ادامه به هدف از سفر خود به البرز اشاره کرد و گفت: پروژه های خوبی در این استان در حال اجرا است که برخی از آنها سالها معطل مانده بود.

وی با اشاره به پروژه هایی که نقش موثری در اقتصاد و عمران دارد، گفت: با سفر امروز به البرز علاوه بر مرور مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری در تلاش هستیم تا برای سایر پروژه ها تامین اعتبار شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: از مجموع مصوبات سفر رئیس جمهوری استان البرز، دو هزار میلیارد تومان تامین اعتبارشده است.

منصوری در ادامه به اعتبار شش هزار میلیارد تومانی برای کنار گذر شمالی کرج اشاره کرد و افزود: ۵۰ درصد این اعتبار توسط دولت، ۵۰ درصد شهرداری است بخش دیگر نیز از طریق ماده ۵۶ و تغییر کاربری فراهم می شود.

برای تامین اعتبار پروژه قطار شهری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق به شهرداری داده می شود

وی گفت: این پروژه بار ترافیکی تهران - کرج- قزوین را سبک کرده و به لحاظ فنی ویژه است.

معاون اجرایی رییس جمهور اضافه کرد: پروژه های بیمارستانی البرز نیز بازدید شد و خیرین با یک هزار میلیارد تومان تامین اعتبار همراهی در این زمینه داشتند که جای قدردانی دارد.

وی در خصوص پروژه قطار شهری نیز ادامه داد: برای تامین اعتبار در این زمینه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

معاون رییس جمهور ادامه داد: تاکید رییس جمهور بر پیگیری جدی مسایل تولید است و مستمرا با تولیدکنندگان جلسه داشته و سایر دستگاه های اجرایی از جمله معاونت اجرایی رییس جمهور نیز پیگیری لازم را دارند.

وی مشکلات حوزه تولید در بخش کارخانه و صنعتگر را که مسایل خاص خود را دارند مورد توجه قرار داد و گفت: برخی مشکلات دیگر این حوزه فرآیندی بوده و عمومیت دارد که بصورت جدی درصدد حل و فصل آنها هستیم.

کد خبر: ۲۲۳٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha