۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
متخصصان ایرانی برای ترکمنستان خط انتقال برق احداث می‌کنند
وزیر نیرو:

متخصصان ایرانی برای ترکمنستان خط انتقال برق احداث می‌کنند

محرابیان، وزیر نیرو گفت: عملیات اجرایی یک خط چهار مداره انتقال برق که از گذشته میان مرو و سرخس در کشور ترکمنستان طراحی شده بود، آغاز می‌شود.

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان، با اشاره به سفر رهبر ملی جمهوری ترکمنستان و هیئت عالی رتبه آن به ایران، گفت: در زمینه برق و آب نیز، مسئولان مرتبط و معاونان رئیس جمهور ترکمنستان در این سفر حضور پیدا کرده اند.

وی تشریح کرد: در زمینه برق از سابق روابطی داشتیم که در این سفر توافق کردیم این روابط را تداوم ببخشیم و گسترش دهیم؛ یکی از موضوعات مهم، افزایش ظرفیت تبادل برقی میان ایران و جمهوری ترکمنستان است که ظرفیت‌های خوبی در حوزه گاز و تولید برق دارد.

وزیر نیرو با تاکید بر این که ترکمنستان علاقه‌مند است که از ظرفیت ایران برای تبادلات برق استفاده کند، بیان کرد: ایران هم به عنوان یک تولیدکننده و مصرف کننده بزرگ برق و مهمتر از همه، نقطه ارتباطی با بسیاری از کشورها، مورد توجه ترکمنستان است که این ظرفیت‌ها افزایش پیدا کند.

وی اظهار کرد: در این سفر یک یادداشت تفاهم امضا می‌شود که این روابط را گسترش دهیم؛ همچنین درباره یک خط چهار مداره انتقال برق که از گذشته میان مرو و سرخس در کشور ترکمنستان طراحی شده بود، توافق می‌کنیم که عملیات اجرایی آن به طور تقریبی ۱۵۰ کیلومتر آغاز شود.

محرابیان اضافه کرد: پیمانکار این خط انتقال برق، ایرانی است و از تجهیزات و امکانات تولید شده در جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌شود.

کد خبر: ۲۲۳٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha