۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
اراضی مازاد نظامی و دانشگاهی باید در اختیار حوزه مسکن قرار گیرد
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس:

اراضی مازاد نظامی و دانشگاهی باید در اختیار حوزه مسکن قرار گیرد

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با اشاره به مفاد قانون جهش تولید مسکن، گفت: اماکن مازاد ارگان های نظامی و دانشگاهی باید در اختیار حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

به گزارش بازار، محمدتقی نقدعلی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری به قانون جهش تولید مسکن اشاره کرد و گفت: براساس ماده ۱۰ این قانون اماکن مازاد ارگان های نظامی و دانشگاهی باید در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد اما متاسفانه وزیر علوم در برخی مناطق مانع اجرای قانون شده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم با اشاره به حوزه انتخابیه خود، افزود: اراضی مازاد در خمینی شهر صرفا منحصر به زمین های دانشگاه صنعتی است و وزارت راه بخشی از اراضی را برای مسکن اختصاص داده اما با مخالفت وزیر علوم و رئیس دانشگاه مواجه شده است.

وی یادآور شد: ۴۲۰۰ هکتار مساحت این شهرستان است که ۲۳۰۰ هکتار آن در تصرف دانشگاه است اما تنها در ۲۰ درصد آن ساخت و ساز صورت گرفته و ۸۰ درصد رها شده است.

در نشست علنی امروز همچنین عبدالرضا مصری در پاسخ به تذکر جبار کوچکی نژاد درباره ضرورت ارائه لایحه برنامه هفتم به مجلس، گفت: با توجه به تمدید برنامه ششم توسعه محدودیتی به جهت اجرای قوانین نداریم اما دولت هم اعلام کرده به زودی برنامه را به مجلس ارائه خواهد کرد.

کد خبر: ۲۲۳٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha