۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵
تضعیف اقتصادی طبقه متوسط جامعه نگران کننده است
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

تضعیف اقتصادی طبقه متوسط جامعه نگران کننده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: گرانی‌ها سبب شده طبقه متوسط جامعه که طبقه کارآفرین است و در کشور ارزش‌افزوده ایجاد می‌کند به سرعت به سمت طبقه مستضعف جامعه ریزش کنند و این برای کشور بسیار نگران کننده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی نخعی با اشاره به افزایش قابل توجه قیمت کالاهای اساسی، خودرو، هزینه حمل و نقل، مسکن و... از ابتدای سال جاری در حالی که حقوق کارمندان صرفا ۲۰ درصد افزایش داشته است، گفت: در حالی امسال باعنوان مهار تورم نامگذاری شده است که انتظار می‌رود؛ دولت نسبت به مهار تورم اهتمام بیشتر و جدی تری داشته باشد اما در مدت کوتاهی که از سال جدید می‌گذرد شاهد افزایش قیمت قابل توجه بسیاری از کالاها آن هم به صورت رسمی و با هماهنگی خود دولت بودیم لذا این موضوع که قدرت خرید مردم را کاهش داشته بسیار نگران‌کننده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش افسارگسیخته قیمت کالاهای مختلف به‌ویژه کالاهای اساسی علاوه‌بر تبعات اقتصادی کمر مردم را زیر بار گرانی خم کرده است، افزود: به‌یقین این مسئله به در میان مدت و بلندمدت تبعات فرهنگی و اجتماعی نیز به همراه خواهد داشت چراکه طبقه متوسط جامعه که طبقه کارآفرین است و در کشور ارزش‌افزوده ایجاد می‌کند به سرعت به سمت طبقه مستضعف جامعه ریزش می‌کنند و این برای کشور نگران کننده است.

وی ادامه داد: انتظار است دولت هرچه سریع‌تر لایحه‌ای برای افزایش حقوق تمامی اقشار جامعه تنظیم کرده و به مجلس ارائه دهد و چتر حمایتی خود بر سر اقشار کم درآمد جامعه گسترش دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تضعیف اقتصادی طبقه متوسط جامعه و رشد روزافزون طبقه ضعیف جامعه نگران‌کننده شده است بنابراین دولت و مسئولان باید هرچه سریع‌تر فکری برای این مسئله کنند.

کد خبر: ۲۲۳٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha