۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
راهنمای خرید بهترین تجهیزات صنعتی | ایران صنعت گروپ

راهنمای خرید بهترین تجهیزات صنعتی | ایران صنعت گروپ

امروزه با توجه به مکانیزه شدن صنایع، استفاده از تجهیزات صنعتی غیرقابل اجتناب می باشد. وتنها زمانی مدیریت یک فرآیند صنعتی میسر خواهد بود که بتوان تجهیزات به کار رفته در آن را به درستی انتخاب نمود.

به گزارش بازار، انتخاب درست این تجهیزات نیز نیازمند دانش فنی بالایی میباشد. از طرف دیگر مصرف کنندگان به خرید آنلاین روی می آورند زیرا راحت و آسان است.

این روزها می توانید تقریباً هر چیزی را به صورت آنلاین از خانه خود خریداری کنید.  خرید یک تجهیز صنعتی اعم از ابزاردقیق، شیرآلات، شیلنگ، تجهیزات جایگاه سوخت و .... یک چالش برای بسیاری از خریداران این حوزه می باشد.

نحوه خرید تجهیزات صنعتی از فروشگاه آنلاین

اولین مسئله در خرید اینترنتی مسئله اطمینان کاربر به فروشگاه می باشد چرا که با توجه به کلاهبرداری های بیشماری که در این زمینه صورت گرفته است، بسیاری از افراد ترس خرید آنلاین را دارند.

لذا در ابتدا نیاز است که در مورد خرید اینترنتی تجهیزات صنعتی صحبت شود. از طرفی با وجود گزینه های بسیار زیاد، یافتن سایت های تجارت الکترونیکی که بتوانید به آنها اعتماد کنید دشوار است.

ابتدا مشخص کنید که به دنبال چه چیزی هستید؟

اگر به دنبال خرید تجهیزات ابزاردقیق هستید، نوع تجهیز را دقیق مشخص کنید و اطلاعات آن را بررسی نمایید، سپس با سرچ کلید واژه آن سایت هایی که در آن حوزه اطلاعاتی دارند را بررسی کرده، تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

 ویژگی هایی که هنگام خرید از یک فروشگاه اینترنتی باید دقت نمایید

  • اینماد
  • تصاویر متنوع و باکیفیت:

 این موضوع صرف نظر از اینکه باعث می شود مشتری محصول را از زوایای مختلف ببیند، نوعی اعتماد ناخودآگاه نیز در مشتری ایجاد می کند که این محصول در فروشگاه آن ها موجود می باشد و فروشگاه کلاهبردار نیست.

  • اطلاعات کامل و دقیق از محصول

اطلاعات کافی و کامل در مورد مشخصات فنی و نحوه نصب وراه اندازی محصول به مشتری کمک می کند که با توجه به نیاز خود محصول درست را انتخاب نماید.

  • دسته بندی محصولات

داشتن دسته بندی برای محصولات است باعث خواهد شد مشتری در کوتاه ترین زمان ممکن محصول مورد نظر خود را بیابد.که این هدف اصلی یک فروشگاه اینترنتی می باشد.

  • گارانتی بازگشت وجه و مرجوعی کالا

یکی از روش های جلب نظر مشتریان، ارائه خدمات پس از فروش و پاسخ گویی درست پس از اتمام خرید محصول می باشد که تا مدت ها پس از خرید فروشگاه در قبال محصولی که فروخته است پاسخ گو باشد.

  • ارسال به‌موقع سفارش‌

ارسال سریع و به‌موقع محصولات یکی از ویژگی‌های خوب یک فروشگاه‌ اینترنتی است. فروشگاه آنلاین باید طبق زمانی که به مشتری اعلام کرده است محصول را ارسال کند، زیرا در خریدهای اینترنتی عمل به قول، اعتماد مشتری را بالا خواهد برد.

  • وجود روش‌های متنوع در ارسال کالا

ارسال کالا به شهرهای مختلف به روش های مختلف پست سفارشی، پیشتاز و تیپاکس، باربری انجام می شود. برای ارسال های درون شهری نیز میتوان از طریق پیک یا رایگان انجام داد.-

  • نظرات کاربران

یکی از بهترین موارد خرید اینترنتی به اشتراک گذاشتن تجربه خرید می باشد. در صورتی که این تجربه خرید بدون سوگیری باشد میتواند برای سایر کاربران مفید باشد.

نکات مهم هنگام خرید اینترنتی تجهیزات صنعتی

فروشگاه هایی که هنگام معرفی تجهیز، اطلاعات فنی زیادی از شما گرفته و اطلاعات فنی زیادی نیز به شما می دهند.

این فروشگاه ها معمولا متخصصان فنی با تجربه ای دارند که روند خرید شما را تسهیل می کنند.

به عبارت دیگر این فروشگاه ها مشاوره فنی خوبی به شما ارائه میکنند و با صبوری به سوالات شما پاسخ می دهند که نیاز اصلی شما پاسخ داده شود.

راهنمای خرید بهترین تجهیزات صنعتی | ایران صنعت گروپ

ایران صنعت گروپ بهترین مرکز خرید آنلاین تجهیزات صنعتی

دسترسی سریع و ارزان به جدیدترین تجهیزات صنعتی سبب شده تا بسیاری از تولیدکنندگان و مدیران صنعتی جهت خرید تجهیزات مورد نیاز خود سراغ فروشگاه‌های اینترنتی بروند.

شرکت الکتروتجارت هوشمند صنعت با عنوان تجاری ایران صنعت گروپ فعالیت خود را در بورس فروش تجهیزات صنعتی ایران آغاز کرد. این شرکت هم اکنون نماینده فروش انواع تجهیزات ابزار دقیق مانند اکچویتورهای پنوماتیکی نوجیکس، اکچویتورهای پنوماتیک اکوایر، سوئیچ باکس ها نوجیکس و اکوایر، پوزیشنر نوجیکس و در ایران است.

یکی از ویژگی‌های منحصربه فرد این شرکت، ارایه مشاوره رایگان به خریداران است واز طرفی این مجموعه در تلاش است که یک تجربه خرید عالی را برای کاربران فراهم کند و تمامی مواردی که در بالا برای یک فروشگاه اینترنتی مورد نیاز است را رعایت کند.

مجموعه ایران صنعت برای مشتری های قدیمی خود ارسال رایگان را در نظر گرفته و برای مشتری های جدید کم هزینه ترین و بهترین راه را به کاربران پیشنهاد می دهد.

ایران صنعت پس از ارسال کالا نیز همواره پاسخگوی مشتریان می باشد، که در صورت مشکل در محصول مسئولیت آن را به عهده بگیرد. و در ابتدا نیز سعی دارد که اطلاعات دقیق به مشتری ارائه دهد تا مشتری بتواند انتخاب درستی داشته باشد.

و از اولین مواردی که ایران صنعت در محصولات فروشگاه خود سعی در رعایت آن دارد، قراردادن اطلاعات درست و عکس مناسب برای محصولات می باشد، همچنین هنگام صحبت با مشتری عکس های متنوعی از محصول را ارسال می کند تا مشتری از حیث موجود بودن کالا آسوده خاطر باشد.

معرفی انواع تجهیزات صنعتی در فروشگاه آنلاین ایران صنعت گروپ

ابزاردقیق همانطور که قبلا اشاره شد، طیف گسترده ای از تجهیزات برای اندازه گیری، کنترل و نمایش فرآیند ها می باشد.

از این رو با توجه به پارامترهایی که نیاز است مورد بررسی قراربگیرد، تجهیزات ابزاردقیق بسیار زیاد است. اما میتوان آنها را به دسته های زیر طبقه بندی کرد.

  یک دسته از تجهیزات ابزاردقیق که برای باز و بسته کردن شیر به کار برده می شود. عملگرها بسته به نوع تغذیه و نحوه بازو  بسته شدن به انواع زیر دسته بندی شده است

-  عملگر الکتریکی

- عملگر بادی

- عملگر خطی

- عملگر چرخشی

  • پوزیشنر

پوزیشنرها جهت موقعیت دهی به شیرها استفاده می شوند. با توجه به نحوه عملکرد پوزیشنرها و منبع تغذیه آنها به دسته های زیر تقسیم می شوند.

- پوزیشنر الکتروپنوماتیک

- پوزیشنر دیجیتال

- پوزیشنر الکتریکی

- پوزیشنر پنوماتیک

  • ترانسمیتر

این ابزار برای انتقال اطلاعات سنسور ها به مدارات کنترل به کار گیری می شوند. ترانسمیترها با توجه به کاربردشان میتوان به شکل زیر نامگذاری نمود

- ترانسمیتردما

فرستنده دما دستگاهی است که به سنسور دما متصل می شود تا سیگنالی را برای نظارت و کنترل ارسال کند. سنسور دما به طور کلی یک سنسور RTD، ترمیستور یا ترموکوپل است (همانطور که در بالا ذکر شد)، که با یک DCS، PLC، دیتالاگر یا نمایشگر سخت افزاری ارتباط برقرار می کند.

نقش فرستنده دما جداسازی سیگنال دما، فیلتر کردن هرگونه نویز EMC و تقویت و تبدیل سیگنال سنسور دما به محدوده ۴-۲۰ میلی آمپر یا ۰-۱۰ ولت DC است.

- ترانسمیترفشار

فرستنده فشار یک دستگاه مکانیکی است که نیروی انبساط نمونه مایع یا گاز را به خروجی الکتریکی تبدیل می کند.

این دستگاه با استفاده از مبدل، فشار را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. این نوع سنسور که به عنوان مبدل فشار نیز شناخته می شود، معمولاً از یک سطح حساس به فشار ساخته شده از فولاد، سیلیکون یا مواد دیگر بسته به ترکیب آنالیت تشکیل شده است.

در پشت این سطوح، قطعات الکترونیکی قرار دارند که قادر به تبدیل نیروی اعمال شده به سنسور فشار توسط نمونه به سیگنال الکتریکی هستند.

- ترانسمیتر سطح

فرستنده های سطح، اندازه گیری مداوم سطح را در محدوده سیستم به جای یک نقطه واحد ارائه می دهند و سیگنال خروجی را تولید می کنند که مستقیماً با سطح درون مخزن ارتباط دارد. از عمق و فشار گرفته تا شناور، رادار، اولتراسونیک و خازنی، این فرستنده ها از فناوری های مختلفی استفاده می کنند که به صورت جداگانه برای کاربردهای سطح خاصی طراحی شده اند.

تجهیزاتی که برای قطع و وصل جریان به کارگرفته می شود و بسته به محیطی که باید استفاده شود و هدف کاربر، مدل های مختلفی دارد.

با توجه به اینکه موادی که از شیرآلات عبور می کند میزان نشتی آن باید حداقل باشد لذا طراحی سیستم بسیار حائز اهمیت است. جنس شیرهایی استفاده شده نیز با توجه به نوع فرآورده ای که از آن عبور می کند تعیین می شود.

جنس های مختلف شیرآلات می‌تواند فولاد، چدن، استیل ۳۰۴، استیل ۳۱۶، مونل و… باشد، که بسته به میزان خورندگی و سایر مشخصات سیال باید تعیین شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره انواع شیرهای صنعتی می توانید به مقاله آشنایی با انواع شیر صنعتی رجوع کنید.

از شیرهای رایج در صنعت نفت و گاز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیرتوپی

شیرهای توپی به عنوان شیرهای یک چهارم چرخشی شناخته می شوند زیرا چرخش ۹۰ درجه دستگیره تمام چیزی است که برای تغییر موقعیت سوپاپ از کاملاً باز به کاملاً بسته یا بالعکس لازم است..

  • شیرپروانه ای

شیرهای پروانه ای خانواده ای از شیرهای حرکت چرخشی یک چهارم چرخشی هستند که در خطوط لوله برای قطع جریان استفاده می شوند. اغلب گفته می شود که می توان از شیرهای پروانه ای برای تنظیم جریان استفاده کرد.

  • شیر زاویه ای

یک شیر زاویه دار دارای یک ورودی و یک دریچه خروجی است که عمود بر یکدیگر هستند. به عنوان شیرهای دستی دسته بندی می شود و معمولاً برای جلوگیری یا کنترل جریان مایع در لوله استفاده می شود و به همین دلیل است که گاهی اوقات به آن شیر توقف نیز می گویند.

شیرهای توقف دریچه هایی هستند که به طور کامل جریان مایع را د++-ر داخل لوله متوقف می کنند.

  • شیر کشویی

شیرهای کشویی را می توان شیرهای دریچه ای یا چاقویی نیز نامید. یک شیر دروازه ای که یک شیر تمام پورت است و قطری برابر با لوله ای دارد که سیال از آن عبور می کند. آنها جریان سیال را به طور کامل میبندند یا باز می کنند.

شیرهای دروازه ای از یک دیسک صاف برای بستن جریان بین فلنج های لوله استفاده می کنند. از این رو، برخلاف شیرهای پروانه ای، شیرهای دروازه ای افت فشار در سیال را در صورت باز بودن کامل به حداقل می رساند.

  • شیر صافی

شیر صافی را می توان به عنوان یک اتصال لوله تعریف کرد که از طریق آن مایع برای تصفیه، فیلتر کردن یا جداسازی از مواد جامد عبور داده می شود.

هر وسیله ای که به عنوان یک غربال یا فیلتر عمل می کند که برای جلوگیری از اختلاط اجسام جامد در یک جریان مایع یا خط جریان استفاده می شود.

صافی ها زباله های خط لوله مانند رسوب، زنگ زدگی، ترکیب اتصال دهنده و فلز جوش در خطوط لوله را متوقف می کنند، از تجهیزات و فرآیندها در برابر اثرات مضر آنها محافظت می کنند و در نتیجه زمان از کار افتادگی و تعمیر و نگهداری را کاهش می دهند.

راهنمای خرید بهترین تجهیزات صنعتی | ایران صنعت گروپ

  • شیلنگ

شیلنگ ها برای انتقال فرآورده ها از نقطه ای به نقطه ی دیگر که در آن استفاده از لوله ممکن نیست استفاده می شود. با توجه به سیال عبوری و میزان فشار کاری، انواع مختلفی دارند.

  • شیلنگ هیدرولیک فشار قوی
  • شیلنگ مواد شیمیایی
  • شیلنگ مواد دارویی ومواد غذایی
  • شیلنگ اسید
  • شیلنگ استیل
  • شیلنگ هیدرولیک نخ دار
  • شیلنگ هیدرولیک سیم دار
  • شیلنگ استم یا بخار
  • شیلنگ تخلیه بنزین
  • شیلنگ گازوئیل

تجهیزات جایگاه سوخت

هر نوع وسیله و مکانیزمی که در جایگاه های سوخت رسانی استفاده می شود تحت عنوان تجهیزات جایگاه سوخت شناخته می شود. لازم به ذکر است، تجهیزاتی که درجایگاه سوخت استفاده می شود باید تاییدیه ضدانفجار بودن را داشته باشد.

انواع تجهیزات جایگاه سوخت

  • دیسپنسر سوخت
  • پمپ
  • تانک مانیتورینگ
  • سنسور مخزن
  • پیمانه گر سوخت
  • توتالایزر
  • نازل سوخت
  • مخزن سوخت
  • هرزگرد
  • فیلتر

تجهیزات روشنایی و ضدانفجار

روشنایی و ضدانفجار از مهم ترین تجهیزات هر حوزه علی الخصوص حوزه صنعت می باشد زیرا این حوزه به دلیل شرایط منحصر به فرد، تجهیزات استفاده شده در آن را نیز خاص می کند.

راهنمای خرید بهترین تجهیزات صنعتی | ایران صنعت گروپ

پمپ صنعتی

پمپ وسیله ای مکانیکی است که برای انتقال سیالات مختلف (گازها یا مایعات) از یک مکان به مکان دیگر با اعمال عمل مکانیکی استفاده می شود. پمپ ها معمولا انرژی الکتریکی را به انرژی هیدرولیکی برای انتقال سیالات تبدیل می کنند.

انواع پمپ های صنعتی

  • پمپ سانتریفیوژ
  • پمپ هیدرولیک پره ای
  • پمپ هیدرولیک دنده ای
  • پمپ کف کش
  • پمپ لجن کش
  • پمپ بشقابی
  • پمپ محیطی
  • پمپ ضدانفجار
  • پمپ وکیوم
  • پمپ دیافراگمی
  • پمپ پیستونی
  • پمپ لوب

راهنمای خرید بهترین تجهیزات صنعتی | ایران صنعت گروپ

الکتروموتور

الکتروموتورها برای درایو انواع تجهیزات صنعتی به کار برده می شوند که این تجهیزات نیز بسته به نوع محیطی که استفاده می شوند به دسته های زیر تقسیم می شوند.

  • الکتروموتور ضدانفجار
  • الکتروموتور معمولی

کد خبر: ۲۲۳٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha