۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
صنعت مبل اصفهان تکیه گاه درستی ندارد|کمبود چوب مهم‌ترین دغدغه تولیدکنندگان
رئیس اتحادیه صنایع مبل اصفهان:

صنعت مبل اصفهان تکیه گاه درستی ندارد|کمبود چوب مهم‌ترین دغدغه تولیدکنندگان

اصفهان-اعتصامی؛رئیس اتحادیه صنایع مبل اصفهان با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر تولیدکنندگان مبل با مشکلات جدی روبرو شده اند،گفت: بزرگترین دغدغه فعلی صنف تولید و فروش مبل در بازار اصفهان کمبود چوب است.

سید مجید اعتصامی در گفت و گو با بازار اظهار کرد: در حال حاضر قیمت یک دست مبل راحتی بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون است و این افزایش نرخ ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه وارداتی است که باعث شده بخش زیادی از مردم توان خرید مبل را نداشته باشند و به تعمیر مبل روی بیاورند.

وی ادامه داد: افزایش ۱۳۰ درصدی قیمت مبل باعث شده که طی دو سال گذشته بسیاری از مصرف کنندگان و تولید کنندگان متضرر شوند و این صنعت با مشکلات زیادی روبرو شود.

اعتصامی از دیگر مشکلاتی که در زمینه تولید مبل در اصفهان وجود دارد را وارداتی بودن چوب مصرفی دانست و تصریح کرد: کمبود چوب و بالارفتن قیمت این ماده اولیه مبل سازی باعث شده که مبل ها کیفیت قبل را نداشته باشند با توجه به اینکه ۵۰ درصد از چوب های مصرفی از کشور گرجستان و ارمنستان وارد می شود.

این فعال صنفی در پایان گفت: دلال‌ها و شرکت‌های واسطه‌ای بین تولیدکنندگان کالای نهایی و تامین‌کننده مواد اولیه قرار گرفتند از این‌رو مواد اولیه چند برابر قیمت واقعی به‌دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

کد خبر: ۲۲۳٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha