۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
توانمندسازی اقتصادی تمامی روستاهای مازندران در مرحله طراحی است
رئیس سازمان مدیریت مازندران در گفتگو با بازار؛

توانمندسازی اقتصادی تمامی روستاهای مازندران در مرحله طراحی است

ساری- فتح الله پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با بیان این که امسال ۵۰۰ روستای استان از نظر اقتصادی توانمند می شوند، گفت: برنامه توانمندسازی تمامی روستاها نیز در مرحله طراحی است.

فرج الله فتح الله پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که برنامه رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۱ توسط دولت سیزدهم طراحی و تدوین شده است، افزود: در قالب آن رشد اقتصادی استان ۷.۸ درصد تعیین شد که ۲.۸ درصد آن باید از طریق بهره وری محقق شود.

وی ادامه داد: همچنین در سیاست های کلی اقتصادی طراحی شده مقرر شد تدوین برنامه عملیاتی در شهریورماه امسال محقق شود زیرا پیشرفت اقتصادی توام با عدالت اجتماعی از مهمترین اهداف آن محسوب می شود.

فتح الله پور همچنین به شعار سال جاری مبتنی بر مهار تورم و رشد تولید اشاره کرد و گفت: مردمی سازی اقتصاد به عنوان یکی از راهبردها و سیاست‌های اقتصادی مدنظر است و دستگاه های اجرایی باید به آن توجه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران گفت در سال جاری پیش بینی سرمایه گذاری ۷۳ هزار میلیارد تومانی طراحی شده است و این برنامه با پیش بینی ارزش افزوده ۴۸۷ هزار میلیارد تومانی ترسیم شده است و طبق گزارش‌های اولیه تاکنون رشد اقتصادی بیش از ۴ درصدی در استان ثبت شده است

وی نرخ مشارکت اقتصادی استان و ۴۴.۷ درصد ذکر کرد و گفت: این میزان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و طبق آمار سامانه رصد بیش از ۶۳ هزار شغل نیز در سال گذشته در استان ثبت شده که نشان می دهد ۱۱۸ درصد برنامه اشتغال در استان محقق شده است.

وی با اشاره به توانمندسازی اقتصادی روستاهای استان نیز گفت: توانمندسازی اقتصادی و ۵۰۰ روستا سال جاری طراحی شده و توانمندسازی کل روستاهای استان نیز در مرحله طراحی است.

کد خبر: ۲۲۳٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha