تعریف حکمرانی اقتصادی از کارآفرینی، ناقص است
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

تعریف حکمرانی اقتصادی از کارآفرینی، ناقص است

سلاح‌ورزی، نائب رئیس اتاق ایران معتقد است: در ایران، کارآفرین، همان کارفرما تلقی می‌شود و عمدتاً از کارآفرین انتظار اشتغال‌زایی دارند که تعریف ناقصی محسوب می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، حسین سلاح ورزی نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: متأسفانه حکمرانی اقتصادی و برخی مسئولین تعریف ناقصی از مقوله کارآفرینی دارند و بیشترین توقع آنها اشتغال‌زایی است.

سلاح ورزی در اولین همایش ملی حکمرانی کارآفرین، بنگاه کارآفرین، افزود: متأسفانه بحث کارآفرینی همانند برخی موضوعات وارداتی دیگر به‌درستی تبیین و اجرا نشده است و حداکثر تلقی برخی از مسئولین از لفظ کارآفرین، کارفرماست.

او تصریح کرد: در حال حاضر حکمرانی کارآفرینی در کشور وجود ندارد و حداکثر انتظار مسئولین از یک کارآفرین تعداد مشاغل ایجاد شده است. به‌گونه‌ای که متولی تجلیل از کارآفرینان نیز وزارت کار است که با پارامتر ایجاد شغل این کار را انجام می‌دهد.

نایب‌رئیس اتاق ایران، ایجاد و راه‌اندازی واحدهای کوچک و زودبازده در سالیان گذشته را طرحی ناموفق ذکر کرد و گفت: این امر به لحاظ عدم وجود سیستم حکمرانی کارآفرین بوده است. البته زیرساخت لازم و بستر موردنیاز نیز در یک فضای پر ریسک و پر ابهام وجود نداشته است.

سلاح‌ورزی تأکید کرد: در فضای کنونی به دلیل قیمت‌گذاری دستوری و مداخله دولت در همه امور کسب‌وکار عملاً فضای کارآفرینی وجود ندارد.

دانش‌آموخته دانشگاه صنایع و معادن ایران افزود: باید فضای کسب‌وکار با ثبات وجود داشته باشد و مقررات دست‌وپا گیر کارآفرینان باید از بین برود و در کنار آن امکان پوشش ریسک در کسب‌وکار و ایجاد نوآوری نیز فراهم شود.

اولین همایش ملی حکمرانی کارآفرینی و بنگاه کارآفرینی با سخنرانی تعدادی از مقامات مسئول و اساتید دانشگاه و برگزاری هیئت‌رئیسه‌های تخصصی در دانشگاه صنایع و معادن ایران به کار خود پایان داد.

کد خبر: ۲۲۳٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha