۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
چگونه می ‌توان با ویزای تحصیلی به کانادا مهاجرت کرد؟

چگونه می ‌توان با ویزای تحصیلی به کانادا مهاجرت کرد؟

کانادا جزء کشور های بسیار مهاجرپذیر است و سالیانه افراد بسیار زیادی از سرتاسر دنیا به دلایل گوناگون به این کشور مهاجرت می‌ کنند.

به گزارش بازار، کانادا جزء کشور های بسیار مهاجرپذیر است و سالیانه افراد بسیار زیادی از سرتاسر دنیا به دلایل گوناگون به این کشور مهاجرت می‌ کنند. دریافت ویزای تحصیلی کانادا یکی از بهترین روش‌ ها برای مهاجرت به این کشور بوده و در میان دانشجویان ایرانی نیز که واجد شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور هستند، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این کشور علاوه‌ بر داشتن جاذبه‌ های طبیعی و توریستی و ارائه ویزای توریستی کانادا به مهاجران خود، دارای مراکز و مؤسسات تحصیلی بسیار معتبر و شناخته‌ شده در سطح جهانی بوده و شرایط بسیار مناسبی را برای دانشجویان بین‌ المللی خود در دوره تحصیل فراهم می‌ کند. یکی از سؤالاتی که برای بسیاری از دانشجویان به‌ ویژه دانشجویان ایرانی مطرح است، این است که آیا می‌ توانند از طریق تحصیل به کشور کانادا مهاجرت کنند یا خیر؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا شرایط ویژه ای است. در ادامه این مقاله به توضیح این موضوع پرداخته و آن را بررسی می‌ کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

چطور می ‌توان با ویزای تحصیلی به کانادا مهاجرت کرد؟

دریافت ویزای تحصیلی کانادا و روند مهاجرتی این نوع ویزا، همانند اخذ ویزای تحصیلی انگلیس شامل مراحل گوناگونی بوده و در صورت واجد شرایط بودن و طی نمودن تمامی این مراحل، می‌ توانید با ویزای خود به این کشور مهاجرت نمایید. از جمله این مراحل نیز می‌ توان به انجام مقدمات اولیه قبل‌ از پذیرش، دریافت مدرک معتبر زمان، ترجمه مدارک و انتخاب دانشگاه مورد نظر بر اساس رشته اشاره کرد. پس‌ از اخذ پذیرش تحصیلی توسط این کشور نیز، باید تمامی فرم‌ های پذیرش تحصیلی را پر کرده و با پرداخت هزینه‌ های موجود و تأییدیه دانشگاه، می‌ توانید مشغول به تحصیل در این کشور شوید.

مهاجرت به کانادا نیز توسط دریافت ویزای تحصیلی کانادا به ۲ دسته ویزای دانش‌ آموزی کانادا و ویزای دانشجویی کانادا تقسیم‌ بندی می‌ شود.

  • ویزای دانش‌آموزی کانادا

این نوع از ویزای تحصیلی مربوط به افراد زیر ۱۸ سال است و می‌ توانند توسط والدین خود اقدام به انجام کار های مهاجرتی تحصیلی در هر یک از مؤسسات آموزشی این کشور نمایند. همچنین والدین قانونی دانش‌ آموز باید علاوه‌ بر دریافت دعوت‌ نامه رسمی، به کشور کانادا ثابت کنند که از تمکن مالی مناسبی برخوردار بوده و قادر به پرداخت تمامی هزینه‌ های تحصیل و زندگی فرزند خود در طول مدت اقامت هستند.

  • ویزای دانشجویی کانادا

تحصیل در کانادا

دریافت ویزای دانشجویی کانادا برای افراد بالای ۱۸ سال است و جهت ادامه تحصیل در هر یک از دانشگاه ها و کالج‌ های این کشور، باید دعوت‌ نامه رسمی را از سوی دانشگاه دریافت نمایند. از جمله مراحل مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا نیز می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • انتخاب مؤسسه آموزشی و اخذ پذیرش تحصیلی توسط دانشگاه مورد نظر

  • جمع‌ آوری مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا

  • ثبت‌ نام آنلاین و اسکن نمودن تمامی مدارک معتبر مورد نیاز

  • عکس‌ برداری و انجام انگشت نگاری های لازم

  • بررسی مدارک تحصیلی توسط اداره مهاجرت کانادا

  • دریافت مجوز تحصیلی به ۲ صورت حضوری یا اینترنتی

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ویزای تحصیلی

امکان مهاجرت به کشور کانادا از طریق تحصیل در مقاطع گوناگون تحصیلی وجود داشته و می توان در رشته های بسیار متفاوت مهندسی، پزشکی، هنر، اقتصادی و غیره مشغول به تحصیل شد. به‌ عنوان مثال دانشجویان بین المللی که در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل می‌ باشند، دارای دوره‌ های ۳ تا ۴ سال در رشته خود بوده و می توانند در طول مدت اقامت خود مشغول به کار های پاره وقت جهت تأمین هزینه‌ های زندگی و تحصیلی خود شوند.

دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد نیز دارای ۲ سال طول دوره بوده و می‌ توانند پس‌ از تحصیل خود در این دوره مشغول به کار در کشور کانادا شوند.

دانشجویان مقطع دکترا نیز دارای طول دوره بین ۴ الی ۶ سال هستند و می‌ توانند در طول مدت دوره تحصیلی خود از کمک‌ هزینه‌ های این کشور نیز بهره‌ مند شوند.

در پایان

عزیزانی که قصد مهاجرت به کشور های گوناگون را دارند می توانند جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا، دریافت ویزای تحصیلی انگلیس و یا دریافت ویزای توریستی کانادا به شرکت های معتبر و شناخته شده در این حرفه مراجعه کرده و تمامی اقدامات مهاجرتی خود را بر اساس قوانین دو کشور توسط کارشناسان و وکلا انجام دهند.

چاوش مهاجر یکی از بهترین موسسات مهاجرتی در کشور است که می تواند راهنمای شما عزیزان در زمینه اخذ انواع ویزا باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر تنها کافیست به وب سایت رسمی این موسسه به نشانی اینترنتی chavoshmohajer.com مراجعه نمایید.


 

کد خبر: ۲۲۳٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha