۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
امکان دریافت پاداش برق برای همه مشترکان خانگی حتی پرمصرف‌ها
سخنگوی صنعت برق تاکید کرد

امکان دریافت پاداش برق برای همه مشترکان خانگی حتی پرمصرف‌ها

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: پاداش صرفه‌جویی برق فرصتی مناسب برای مشترکان پر مصرف خواهد بود تا با کاهش مصرف خود بتوانند از پاداش صرفه‌جویی استفاده کنند.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در هفته‌جاری دمای هوا نسبت به هفته گذشته افزایشی خواهد بود به‌طوری‌که در روز گذشته رکورد جدیدی را با رقم ۵۸ هزار و ۷۹۳ مگاوات شاهد بودیم که نسبت به سال گذشته رشد ۱۲.۵ درصدی مصرف برق را نشان می‌دهد که معمولا برای کشورهای در حال توسعه، رشد ۴ یا ۵ درصدی عادی و نرمال است.

رجبی مشهدی ادامه داد: در بخشی از مناطق کشور گرمای هوا موجب استفاده بیشتری از وسایل سرمایشی شده است.

وی افزود: در هفته جاری افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا در اکثر نقاط کشور را خواهیم داشت که موجب افزایش مصرف برق در برخی مناطق خواهد شد.

رجبی مشهدی با ابراز امیدواری از اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی برق برای مشترکان خانگی گفت: طرح پاداش مدیریت مصرف فرصت خوبی برای کاهش و یا مدیریت مصرف برق است.

وی در ادامه تاکید ‌کر د: مشترکان پرمصرف به راحتی با کاهش مصرف برق می‌توانند از پاداش صرفه‌جویی بهره‌مند شوند که در این‌صورت هم به تامین برق پایدار برای تمامی مشترکان کمک خواهند کرد و هم با قبوض و صورتحساب‌های سنگین مواجه نخواهند شد.

سخنگوی صنعت برق در خصوص چگونگی مدیریت مصرف برق گفت: به عنوان مثال مدت زمان استفاده از وسایل سرمایشی موضوع مهمی است که باید به آن دقت شود.

وی افزود: نیاز نیست در همه ساعات شبانه‌روز، وسایل سرمایشی روشن باشند، البته مناطق گرمسیری از این موضوع مستثنی هستند.
وی بیان کرد: در مناطق اقلیم عادی در کشور که ۸۲ درصد از کشور را شامل می‌شود بهتر است از کولرهای آبی استفاده شود.

رجبی مشهدی اضافه کرد: کولرهای آبی مصرف برق کمتری نسبت به کولر گازی دارند و آنهایی هم که از کولر گازی استفاده می‌کنند با تنظیم دمای کولر روی ۲۴ درجه می‌توانند مصرف بی‌رویه برق خود را کاهش دهند.

رجبی مشهدی افزود: خوشبختانه تاکنون از طرح کاهش مصرف برق خانگی استقبال بسیار خوبی شده به خصوص در ۳ روز آغاز خرداد کاهش قابل ملاحظه‌ای را در مصرف برق شاهد بودیم، اگرچه طی دو روز اخیر کاهش مصر ف به اندازه روزهای اول نبوده است که ممکن است اطلاع‌رسانی دقیقی صورت نگرفته باشد و کماکان نیاز به استمرار مشارکت مشترکان بخش خانگی وجود دارد.

وی در پایان از مشترکان پرمصرف درخواست کرد که با کاهش مصرف از پاداش صرفه‌جویی برخوردار شوند و در غیر اینصورت باید در انتظار قبض‌های سنگین انتهای دوره باشند.

کد خبر: ۲۲۳٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha