۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
ژاپن محدودیت صادرات تراشه به چین را بردارد| توکیو قوانین تجارت جهانی را نقض می کند
وزیر بازارگانی چین:

ژاپن محدودیت صادرات تراشه به چین را بردارد| توکیو قوانین تجارت جهانی را نقض می کند

وزیر بازرگانی چین طی سخنانی از ژاپن درخواست کرد تا قانون منع صادرات تراشه های الکترونیکی به چین را ملغی نماید.

به گزارش بازار؛ وزیر بازرگانی چین طی سخنانی از ژاپن درخواست کرد تا قانون منع صادرات تراشه های الکترونیکی به چین را ملغی نماید.

بر اساس این گزارش، وانگ ونتائو وزیر بازرگانی چین همچنین تاکید کرد که در جریان برگزاری اجلاس مشترک سران APEC که روز ۲۶ می در دیترویت برگزار شد، با همتای ژاپنی خود یاشوتوشی نیشیمورا گفتگو کرده است.

ونتائو این اقدام ژاپن را عملی اشتباه دانسته که به گفته وی، قوانین و مقررات حاکم بر تجارت و اقتصاد بین الملل را به طور جدی نقض خواهد کرد.

لازم به ذکر است، در پی وضع محدودیت های صادرات تراشه های الکترونیکی به چین که از سوی واشنگتن اعمال شده، دو کشور ژآپن و هلند نیز از ماه ژانویه محدودیت هایی مشابه را علیه پکن اعمال کرده و تاکنون بیش از ۲۳ مدل تراشه استراتژیک و تجهیزات نیمه رسانا در زمره این محدودیت های صادراتی قرار گرفته اند.

واشنگتن مدعی است که این تراشه ها می توانند دسترسی چین به فناوری تولید ابر رایانه هایی که از آنها در تولید تسلیحات پیشرفته هسته ای استفاده می شود را تسریع نماید.

تاکنون، شرکت آمریکایی بزرگی همچون NVIDIA و اینتل از صادرات بسیاری از تراشه های استراتژیک خود به چین منع شده اند؛ موضوعی که منجر به اعتراض این دو شرکت بزرگ تراشه سازی جهان منجر شده است.

کد خبر: ۲۲۳٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha