۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱
روزانه ۹۵۰ تن شیشه در هرمزگان تولید می‌شود
مدیر مجتمع شیشه هرمز:

روزانه ۹۵۰ تن شیشه در هرمزگان تولید می‌شود

بندرعباس- مدیر مجتمع شیشه هرمز با بیان اینکه این مجموعه در کاهش آمار بیکاری هرمزگان نقش بسزایی خواهد داشت، گفت: تولید ۹۵۰ تن شیشه در روز توسط کارخانجات شهر شیشه صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش خبرنگار بازار،سیدرضا میرراشد مدیر مجتمع شیشه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه شهر شیشه در استان هرمزگان در آینده نزدیک میتواند بخشی از مشکل اشتغال استان را حل کند و با به کار گیری نیرو های بومی به سطح پیشرفت و توسعه استان و کشور کمک کند.

وی افزود: در حال حاضر کارخانجات شیشه کاوه در ۳۰ کارخانه در کل کشور در شهر های ساوه، غریمان، مراغه، یزد،دریه، بیشترین فعالیت را دارد که مرکز مدیریت آن در تهران است و بعد از آن در ساوه بیشترین فعالیت ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کلنگ این پروژه از بهمن ماه ۱۴۰۱ بر زمین زده شده است، گفت: در نظر داریم با سرعت بخشیدن به کار این مجموعه را ۱۸ ماهه تحویل دهیم، سرمایه اولیه این پنج هزار میلیارد تومان است و به صورت مستقیم برای ۴۰۰ نفر ایجاد اشتغال میکند.

میرراشد ابراز کرد: در ادامه فعالیت‌های این مجموعه برای چهار هزار نفر غیر مستقیم و دو هزار نفر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد،شایان ذکر است که مجموعه تولید شیشه هرمر بزرگ ترین پروژه تولید کننده شیشه فلوت در کشور است و از نیمه دوم ۱۴۰۳ تحویل و بهره‌برداری خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه در جنوب کشور کارخانه شیشه نداشتیم نیت اول تولید شیشه در هرمزگان و منطقه است و البته یک نیم نگاهی به صادرات داریم و با توجه به وجود اسکله ها و توانایی تولید ۹۵۰ تن شیشه در روز در انگیزه ما برای تولید و صادرات بیشتر میکند گفتنی برنامه صادرات مبنی بر تولید مازاد بر تقاضای داخل باشد.

میرراشد خاطرنشان کرد: این نوید را به مردم استان هرمزگان میدهیم که ۴۰۰ نفر نیروی استخدامی در مجتمع شیشه کاملا بومی هستند و سعی داریم پیمانکارانی که جذب کار می کنیم نیز جزو نیروهای بومی باشند.

کد خبر: ۲۲۳٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha