۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
احیای خرمای ایران در گروی تشکیل سازمان خُرماست
نماینده مردم آبادان در گفتگو با بازار:

احیای خرمای ایران در گروی تشکیل سازمان خُرماست

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: احیای خرمای ایران و رفع کامل مشکلات این محصول در گروی تشکیل سازمان خرما است.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بیش از یک سال است که پیشنهاد تشکیل سازمان خرما را مطرح کردم و باید برای توسعه این محصول مهم به صورت عملی یک اقدام اصولی و ماندگار انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه خرما اشتغالزایی خوبی به دنبال دارد، افزود: شهد و عسل خرما، قند مایع خرما، شیره خرما، سرکه خرما، خمیر خرما، خرمای پرفیبر و عرق طارونه فقط برخی از محصولات خرما هستند که هر کدام از آنها نقش به سزایی در اشتغالزایی دارند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه به صادرات، عنوان کرد: در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان خواهان خرید خرمای ایران هستند که باید بستر لازم برای کشاورز و فعالان این حوزه به منظور عرضه در بازارهای داخلی و همچنین ارزآوری از طریق صادرات فراهم شود.

مولوی استان خوزستان را در زمینه تولید خرما توانمند قلمداد کرد و گفت: به طور حتم تشکیل سازمان خرما کمک بسیاری به رفع مشکلات این محصول خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شهر آبادان قطب تولید خرمای ایران است، عنوان کرد: در نزدیکی فصل برداشت خرما قیمت سبد افزایش پیدا می‌کند و باید از هم اکنون برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

کد خبر: ۲۲۳٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha