۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
صنعت زنبورداری در اصفهان هنوز به شکل سنتی اداره می شود
کارشناس زنبور عسل استان اصفهان:

صنعت زنبورداری در اصفهان هنوز به شکل سنتی اداره می شود

اصفهان- سیدی؛ کارشناس زنبور عسل استان اصفهان گفت: صنعت زنبورداری در استان اصفهان همچنان به شکل و شمایل سنتی اداره می شود و به همین دلیل نتوانسته‌ایم ارزش افزوده‌ای در محصولات زنبور عسل ایجاد کنیم.

سید مظاهر سیدی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان قطب صنعت زنبورداری بیشترین صنایع وابسته به این صنعت را در دل خود دارد و نقش بزرگی در پیشرفت این صنعت داشته است، اظهار کرد: به همت زنبورداران اصفهانی توانسته ایم قدم‌های بزرگی در این عرصه برداریم اما کافی نیست.

وی افزود: تمام دنیا نسبت به اهمیت این حشره واقفند و با وجود اینکه کشور ما از لحاظ تعداد زنبور عسل دومین کشور در دنیا بعد از کشور چین و یکی از غول های زنبور داری به شمار می رویم اما متاسفانه بحث زنبورداری در کشور ما بهای چندانی نداشته و آن طور که باید و شاید از آن حمایت نمی شود.

این کارشناس زنبورداری با اظهار تاسف از اینکه عدم آشنایی مسئولان استانی و کشوری باعث شده کشورهای دیگر از این لحاظ گوی سبقت را از ما بربایند، تصریح کرد: خیلی از افراد بدون اینکه اطلاعی داشته باشند متوجه نیستند که این حشره معجزه می کند به این خاطر که این حشره به لحاظ گرده افشانی بر محصولات کشاورزی میلیاردها دلار را عاید کشورهای مختلف می کند و اگر این حشره نبود بشر نمی توانست به زندگی ادامه دهد.

وی ادامه داد: در استان اصفهان تکنولوژی به روز استفاده نمی شود و همچنان این صنعت به شکل سنتی اداره می شود و به همین خاطر است که ما نتوانسته ایم ارزش افزوده در محصولات زنبور عسل ایجاد کنیم و عسل ما به صورت خام به کشورهای دیگر صادر می شود.

کد خبر: ۲۲۳٬۳۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha