۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
بازار آهن زیر سایه اخبار سیاسی

بازار آهن زیر سایه اخبار سیاسی

نخستین روز هفته روند کلی بازار آهن و فولاد ثابت و آرام گزارش شد اما قیمت آهن آلات در برخی از مبادی فروش افزایش داشت و چند کارخانه هم کاهشی بودند.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، نخستین روز هفته روند کلی بازار آهن و فولاد ثابت و آرام گزارش شد اما قیمت آهن آلات در برخی از مبادی فروش افزایش داشت و چند کارخانه هم کاهشی بودند.

در ابتدای روز گذشته قیمت دلار در کانال ۵۱ هزار تومان قرار داشت اما در اواسط روز افزایش یافت و وارد کانال ۵۲ هزار تومانی شد و در پایان روز هم در بازار آزاد روی کانال ۵۲ هزار تومان بسته شد.

روند بازار آهن و فولاد
براساس آمار موجود بازار میلگرد عمدتا روند ثابتی داشت اما در چند کارخانه افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی هم مشاهده شد و چند کارخانه هم کاهش ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومانی داشتند، کف قیمت روز میلگرد آجدار در بازار داخلی در کانال ۲۶ هزار تومانی گزارش می‌شود اگرچه تعدادی کارخانه همچنان در کف ۲۵۵۰۰ تومان معامله می‌کنند.

قیمت تیرآهن در شمار زیادی از کارخانه‌ها ثابت اعلام شد اما غالب شرکت‌ها با کاهش ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی در برخی سایزها مواجه بودند و چند کارخانه هم به طور کلی ثبات قیمت داشتند؛ به عنوان مثل قیمت تیرآهن ۱۴ فایکو در هر شاخه حدود ۴ میلیون تومان اعلام شد که بیانگر کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نرخ این محصول بود.

قیمت پروفیل در و پنجره، پروفیل ساختمانی، پروفیل زد و انواع مختلف پروفیل در غالب شرکت‌ها ثابت اعلام شدند و تنها پروفیل پایا اصفهان کاهش ۵۰۰ تومانی داشت، همچنین قیمت لوله‌های درزدار و بدون درز مانند قیمت لوله داربستی، مانیسمان، صنعتی و سایر لوله‌ها در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت روز نبشی، قیمت سپری، قیمت ناودانی ایرانی و اروپایی هم در در کلیه شرکت‌ها ثبات داشتند اما قیمت نبشی اشتهارد در برخی ضخامت‌ها با کاهش ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومانی همراه بود. قیمت انواه ورق گرم و سرد نیز نوسانات متعددی داشتند به این صورت که قیمت ورق روغنی، ورق گالوانیزه و قیمت ورق رنگی شیروانی در غالب مبادی فروش کاهش ۲۰۰ تا ۷۰۰ تومانی داشتند.

همچنین قیمت ورق سیاه در چند کارخانه فولاد مبارکه و اکسین با کاهش ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی در برخی ضخامت‌ها همراه بود اما در برخی ضخامت‌های ورق سیاه کاویان و گیلان افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی مشاهده شد.

به‌رغم روند آرام قیمت‌ها در بازار آهن و فولاد داخلی، همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد هفته جاری پر حادثه و پرخبر خواهد بود و این امر از اول هفته آغاز شده است. سفر پادشاه عمان که گویا امروز اتفاق می‌افتد و آغاز دور دوم رقابت اردوغان و قلیچدار، نامزد ریاست جمهوری ترکیه از جمله این اخبار است؛ مضاف بر این درگیری طالبان و ایران در روز گذشته و موضع‌گیری‌های سیاسی نظامی آنها که با بحث حقابه هیرمند آغاز شد، از دیگر حوادث روز گذشته بود.

گزارش‌ها از بورس کالا نیز حاکی ست که از ۱۵۹ هزار تن آهن اسفنجی عرضه شده در بورس دیروز حدود ۷۶ درصد معامله شد که به نوعی بیانگر عرضه و تقاضا به یک میزان بود. نرخ آهن اسفنجی در عرضه دیروز ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان برآورد شد که نسبت به آخرین عرضه افزایش ۳ درصدی دارد. گفتنی است از عرضه هفته آتی خرید آهن اسفنجی با سامانه‌های بورس کالا و بهین یاب انجام خواهد شد.

امروز نیز حدود ۲۳ هزار و ۶۷۲ تن محصول فولادی در بورس عرضه می‌شود که از این میزان حدود ۶۷۲ تن به میلگرد کلاف اختصاص دارد که نرخ آن نیز ۲۴ هزار و ۱۶۳ تومان در نظر گرفته شده است.

آنطور که از اوضاع بازار آهن برمی‌آید درحال حاضر بازار داخلی در رکود عمیقی به سر می‌برد و خرید آهن به کمترین میزان خود رسیده و این درحالی است که انتظار می‌رود تقاضا در بازه زمانی فعلی روند رو به رشدی داشته باشد.

درحال حاضر نیز بیش از هر فاکتور دیگری بازار آهن و ارز تحت تأثیر اخبار و حوداث سیاسی است و باید دید نتیجه پالس‌های مختلفی که به بازارها ارسال می‌شود چگونه نمود خواهد یافت.

کد خبر: ۲۲۳٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha