۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
۱۰ کالای نخست صادراتی ایران به روسیه در سال ۱۴۰۱

۱۰ کالای نخست صادراتی ایران به روسیه در سال ۱۴۰۱

بر اساس آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران، صادرات کشورمان به روسیه در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال قبل از آن، ۳۰ درصد افزایش داشته که محصولات کشاورزی بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است.

به گزارش بازار، رتبه نخست کالای صادراتی کشورمان به روسیه در سال گذشته « اجزاء و قطعات توربوجت‌ها یا توربوپراپلرها غیر از پره‌های ثابت و متحرک توربین گازی»به ارزش بیش از ۶۸ میلیون دلار بوده که ۹.۲۱ درصد از کل صادرات کالا از ایران به این کشور را به خود اختصاص داده است.

انواع میگو با بیش از ۵۷ میلیون دلار، کیوی با بیش از ۵۱ میلیون دلار، انواع پسته با پوست تازه یا خشک با بیش از ۴۴ میلیون دلار و فلفل فرنگی با بیش از ۳۴ میلیون دلار در رتبه دوم تا پنجم صادرات به روسیه قرار دارد.

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده از سوی گمرک، پارسال بیش از یک میلیون و ۴۱۹ هزار تن انواع محصولات و کالاهای مختلف به ارزشی بالغ بر ۷۴۳ میلیون و ۸۸۲ هزار دلار از ایران به روسیه صادر شده و این کشور را با یک پله صعود به دهمین مشتری کالاهای ایرانی تبدیل کرده است.

نگاهی به آمار های صادرات ایران به روسیه در سال گذشته و مقایسه آن با سال ۱۴۰۰ نشان دهنده رشد ۲۵ درصدی از نظر وزنی، افزایش ۵۷ درصدی از نظر ارزش ریالی و رشد ۲۹ درصدی از نظر ارزش دلاری است.

۱۰ کالای نخست صادراتی ایران به روسیه در سال ۱۴۰۱

کد خبر: ۲۲۳٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha