۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
سنگینی سیستم اداری مولد فساد شده است
نماینده مردم قوچان و فاروچ در مجلس:

سنگینی سیستم اداری مولد فساد شده است

نماینده مردم قوچان و فاروچ در مجلس تاکید کرد: دو قوه قضاییه و مقننه چابک هستند اما قوه مجریه به روایتی با ۱۰ میلیون کارمند فعال و بازنشسته و شرکت‌های متعدد موجب بلعیده شدن اکثر درآمدهای کشور شده است.

به گزارش بازار، علی آذری در نشست علنی امروز(یکشنبه ۷ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با سلام و درود خدمت ملت شریف ایران، گفت: خداوندا تورا سپاس که در طول ۳ سال خدمت خویش اسباب و وسایل پیگیری حق و رفع محرومیت و مظلومیت را برای مردم عزیز قوچان و فاروج را فراهم ساختی و توکل به لطف تو نقطه امیدی است که روحیه جهادی و تلاش را در ما زنده نگه داشته، پس توکل به تو که هم اگاهی هم دانا و هم توانا.

نماینده مردم قوچان و فاروج بیان کرد: با نگاهی به وطن عزیز درمی‌یابیم که ایران ما از انباشت برخی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی در رنج است؛ عمده ترین چالش کشور در حوزه حکمرانی حوزه اقتصادی است برای بهبود وضع معیشت مردم عزیز در ساختارهای اقتصاد کلان کشور باید تغییراتی ایجاد شود؛ اجازه ندهیم اقتصاد کشور اَبرتورمی شود مسئله تعارض فساد ستیزی اقتصادی و فساد پذیری سیاسی باید حل شود.

وی اظهار داشت: برای همه سوال است مسئله ایران مقتدر چیست؛ در حوزه مجلس از ورود به عرصه انتخابات تا نحوه تبلیغات و ارتباط گیری با شهروندان منتهی به این مسئله است نماینده تکلیفش مشخص نیست آیا او نماینده ملی است یا استانی و یا منطقه‌ای است؟ مردم از نماینده چه می‌خواهند و او به جای فعالیت ملی تحت فشارهای محلی قرار می‌گیرد و در حوزه قوه مجریه یکی از مشکلات نمایندگان این است که بیش از ۳۰ استان و بیش از هزار شهرستان و شهر توانمند ما گرفتار و زندانی تهران شده‌اند و می‌دانیم ایران مقتدر تا زمانی که گرفتار و زندانی تهران باشد، راهی برای توسعه ندارد.

این نماینده مجلس در ادامه به چابک سازی و کاهش تصدی‌گری دولت اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه و قوه مقننه چابک هستند اما قوه مجریه به روایتی با ۱۰ میلیون کارمند فعال و بازنشسته و شرکت‌های متعدد موجب بلعیده شدن اکثر درآمدهای کشور شده است و سنگینی سیستم اداری خود مولد فساد شده است و مانع علمیاتی شدن دستور سال " مهار تورم و رشد تولید " است؛ در حوزه مدیران اصالت با مدیریت است یک مدیریت درست می‌تواند جامعه را از ذلت به اوج عزت برساند و برعکس توصیه می‌شود دولت عزیز در حوزه مدیریت تمرکز داشته باشد.

آذری با تاکید به اینکه ما نباید اجازه بدهیم تا وطن صحنه آموختن حکمرانی برای آدم‌های اشتباهی شود، گفت: اینجا ایران است و اینجا بهشت آزمون و خطا نیست.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد:در حوزه اجتماعی یکی از مشکلات و دردهایی که مانع ترقی و دلیل عقب ماندگی است برخی از اخلاق‌ها و روحیات خود ما است که مانع پیشرفت ما شده، منفعت محوری، عدم مسئولیت پذیری اجتماعی، بیدادگری با نمای دادگری، پرداختن به حواشی، تخریب به جای انتقاد سازنده، داشتن صرفا تفکر مصرف توسعه خواهی به جای اینکه نسلی توسعه آفرین‌ باشیم، مانع پیشرفت شده، بیایید برای یک بار رفتارها، قلم ها و گفتارها را بدون تحقیر و توهین بچرخانیم.

وی ادامه داد: تنها چیزی که در آینده ایران از آن بی نیاز هستیم کینه و نفرتی است که زاینده اختلاف و عدم وحدت است، باید بدانیم که تغییر امت‌ها وابسته به تغییر اراده‌ها است، مسائل اقتصادی کشور باید حل شود، مهار تورم و رشد تولید یعنی اینکه اجازه ندهیم تا اختلاف طبقاتی به جنگ طبقاتی تبدیل شود.

نماینده مردم قوچان تصریح کرد: مردم شریف قوچان و فاروج منتظر رخدادهای مثبت هستند تا به تحقق امور و دستیابی به حل مشکلات امید داشته باشند، برای تفهیم و حفظ پشتیبانی اجتماعی گوشه‌ای از فعالیت هایی که آرزوی ما بود را برای هموطنان تقدیم می کنم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در قوچان و فاروج یادآور شد: آرزوی چهل ساله ما دستیابی به آب شرب گوارا و فاقد آلودگی سد تبارک بود که در طول چهل سال نتوانستند این آرزو را برآورده کنند، ب ه لطف حق و تلاش‌های شبانه روزی ۹۰ درصد از پروژه بزرگ و امید آفرین انتقال آب از سد تبارک به تصفیه خانه انجام شده و درحال اتمام است، در شهرستان فاروج گروه مطالعه انتقال آب‌های مرزی و مرز سرانی به شهرستان فاروج، در حوزه انرژی فاز برق فوق سنگین شهرک صنعتی قوچان که ۹۸ درصد آن به اتمام رسیده است و در شهرستان فاروج پروژه مشابهی آغاز به کار کرده و در حال انجام است.

این نماینده مردم در ادامه افزود: در حوزه سلامت پروژه بزرگ پلی کلینیک تامین اجتماعی که بیش از ۷۰ درصد آن انجام شده و آغاز به ساخت بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی شهید بزرگ یوسف کلاهدوز صورت گرفته و پروژه بزرگ امید آفرین گاز رسانی به شهر مرزی، باب ورودی پیمان شانگهای که یادمان هست سال‌های، سال مرز بسته بود. به لطف حق و تلاش های شبانه روزی این مرز باز شده است، بازارچه فعال و معیشت مرزنشینان عزیز پررونق شده است.

وی در مورد اقدامات حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: تصویب منطقه ویژه اقتصادی قوچان، آزاد سازی کارخانه بزرگ و به غارت رفته آساک دوچرخ، الحاق بخش‌ها و شهرها به حوزه انتخابیه و همچنین آسفالت راه های روستایی و حل مشکلات آب رسانی به روستاها صورت گرفته است.

آذری در پایان خاطر نشان کرد: از صدها تلاش دیگر صرفنظر می‌کنیم که مردم عزیز مشاهده کنند تا به لطف حق رضایت مندی و اقبال عام حاصل شود، این یعنی امید به آینده وطن عزیز داشته باشیم، همه باید بدانیم این نقشه جغرافیایی که نام آن ایران است، همان دایره امکانی است که ما می توانیم آنچه در توان داریم برای بهبودی و توسعه آن انجام دهیم، امروز وطن به وجود تک تک ما احتیاج دارد، پس بیایید به وطن خدمت کنیم.

کد خبر: ۲۲۳٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha