۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
فولادی‌ها نخستین خریداران برق سبز
مدیرعامل بورس انرژی ایران خبر داد

فولادی‌ها نخستین خریداران برق سبز

نقوی، مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: با راه اندازی تالار برق سبز بورس انرژی از ابتدای خرداد، نخستین خریدهای این برق را شرکت‌های فولادی انجام دادند.

به گزارش بازار به نقل از مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، علی نقوی در نشست انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: یکی از راهکارهای کاهش ناترازی برق ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر است که می‌توانند به سرعت وارد مدار شوند و مشکل کمبود سوخت ندارند.

وی افزود: ابتدای خردادماه امسال تالار برق سبز بورس انرژی راه‌اندازی شد و نخستین خریدهای این برق را شرکت‌های فولادی انجام دادند.

مدیرعامل بورس انرژی در ادامه گفت: «هم‌اکنون ۱۳۰ نیروگاه تجدیدپذیر در ایران وجود دارند و ۱.۱ درصد برق کشور را تامین می‌کنند. تا پیش از این سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) به صورت قراردادهای خرید تضمینی برق این نیروگاه‌ها را خریداری می‌کرد و به شبکه برق تحویل می‌داد، ولی با راه‌اندازی تالار برق سبز در بورس انرژی ایران، مسیر جدید و شفافی فراهم شده است و شرکت‌های فولادی می‌توانند از این طریق بخشی از برق مورد نیاز خود را تامین کنند.»

نقوی اعلام کرد: «خرید برق تجدیدپذیر از تالار برق سبز بورس انرژی این مزیت را برای خریداران دارد که در زمان پیک بار مصرف مشمول خاموشی نخواهند شد.»

مدیرعامل بورس انرژی ایران راهکار دیگر تامین برق از طریق بورس انرژی را خرید واحدهای صندوق‌های پروژه توسط فولادی‌ها اعلام کرد و گفت: «بدین ترتیب این شرکت‌ها به نوعی در تاسیس نیروگاه‌ها سهیم شوند. به گفته نقوی تامین برق از این طریق نیز مشمول خاموشی نخواهد شد.»

به گفته نقوی برای آنکه مصرف‌کنندگان بزرگ برق بهتر بتوانند برای برق مصرفی خود در زمان پیک بار مصرف برق برنامه‌ریزی کنند راهکارهای دیگری نیز در بورس انرژی ایران اندیشیده شده است که در هفته‌های آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۳٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha