۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
جذب ۴۰۰ فارغ التحصیل پسا دکترا در مراکز تحقیقات کشاورزی

جذب ۴۰۰ فارغ التحصیل پسا دکترا در مراکز تحقیقات کشاورزی

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی جزییات جذب ۴۰۰ فارغ‌التحصیل مقطع دکترا بخش کشاورزی در ۲۳ مرکز و موسسات تحقیقاتی سازمان تات را تشریح کرد.

به گزارش بازار، سید مجتبی خیام نکویی تصریح کرد: تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین سازمان تات، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و صندوق حمایت از پژوهشگران به امضا رسیده است که به موجب آن عناوین پژوهشی دارای اولویت توسط سازمان تحقیقات معرفی می‌شود و به‌ازای هر عنوان یک استاد میزبان با حداقل درجه دانشیاری از اعضای هیات علمی سازمان تات قبول مسئولیت کرده و این عنوان به شکل فراخوان در اختیار صندوق حمایت از پژوهشگران قرار می‌گیرد.

خیام نکویی افزود: هر کدام از این عناوین، بر اساس مشکلات و مسائل باز حوزه کشاورزی تدوین شده است و ضمن دارا بودن جنبه مرز دانش، در حوزه کشاورزی کاربردی خواهند بود.

پیش از این خیام نکویی در برنامه صف اول رسانه ملی گفت: تا پایان سال گذشته حدود ۴۸۰ شرکت دانش بنیان در مجموعه این ده دهکده فناوری مستقر شده اند و حداقل هزار ظرفیت برای پیوستن دیگر شرکت‌های دانش بنیان به این مجموعه‌ها وجود دارد.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، درباره حمایت این سازمان از شرکت‌های دانش بنیان افزود: سال گذشته حدود ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات از سوی مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در اختیار این شرکت‌ها قرار گرفت.

رئیس تات پیش بینی کرد: با راه اندازی حداقل ۶ یا ۷ دهکده فناوری در سال جاری می‌توان ظرفیت کشور برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان را به ۲۵۰۰ شرکت افزایش داد.

کد خبر: ۲۲۳٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نظامعلی طالشی US ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      0 1
      باتعیین اولویتهای تحقیقاتی کشور وبکارگیری این نخبگان امید است شاهد تحولات شگرفی باشیم