۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
گام بزرگی برای توسعه تجارت خارجی استان زنجان برداشته شده است
استاندار زنجان:

گام بزرگی برای توسعه تجارت خارجی استان زنجان برداشته شده است

زنجان- استاندار زنجان گفت: طی دیدارهای صورت گرفته با سفرای ایران در ۲۱ کشور، آمادگی استان برای تقویت مناسبات تجاری و اقتصادی اعلام شده است.

به گزارش بازار و به نقل از استانداری زنجان، محسن افشارچی روز شنبه با یادآوری دیدارهای صورت گرفته با سفرای جمهوری اسلامی ایران در ۲۱ کشور اروپایی، آسیای جنوب شرقی و آفریقایی طی هفته گذشته، گفت: در این دیدارها توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زنجان معرفی و اعلام آمادگی استان برای تقویت مناسبات تجاری و اقتصادی با این کشورها اعلام شد.

وی در راستای تقویت مناسبات تجارت خارجی استان بامعاون وزیر در امور کنسولی مجلس و امور ایرانیان، دستیار وزیر و مدیر کل مدیترانه و اروپای شرقی، مدیر کل اقتصاد مقاومتی، دستیار ویژه وزیر در امور نمایندگی‌های داخلی، دستیار مدیر کل آسیایی جنوب شرقی، سفرای منتخب جمهوری اسلامی ایران و مدیران ارشد در امور کشورهای نروژ، سوئد، مجارستان، اندونزی، فیلیپین، تانزانیا، غنا و توگو، ساحل عاج، ماداگاسکار و موریس، کنگو برازاویل، سیرالئون، ترکیه، تاجیکستان، قزاقستان، چین، روسیه، هند و کره جنوبی و همچنین رؤسای کنسولگری‌های کشورمان در هنگ کنگ، گوانجو، ترابوزان، ارزروم و استانبول به صورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

استناندار زنجان گفت: این دیدارها با هدف معرفی ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری، کشاورزی، صنعتی، صنایع دستی و معدنی استان زنجان و آشنایی با بازارهای اقتصادی این کشورها جهت توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی صورت گرفت.

افشارچی با بیان اینکه سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مختلف، ظرفیت مناسبی برای معرفی توانمندی‌های سرمایه گذاری و اقتصادی استان زنجان است، ادامه داد: در این دیدارها توانمندی‌های استان زنجان در حوزه‌های مختلف مطرح شد.

استاندار زنجان پیرامون انجام این دیدارها و پیگیری‌ها برای توسعه تجارت خارجی استان، گفت: برای توسعه تجارت خارجی استان مسیری طی شده و ما اکنون می‌توانیم این مسیر را تصحیح کنیم تا منجر به بهبود وضعیت تجارت خارجی استان و جذب سرمایه گذاری ها شود.

کد خبر: ۲۲۳٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      0 0
      لطف کنید که طرح ویژه منطقه آزاد اقتصادی تجاری که تصویب شده را اجرایی کنید خود به خود باعث رشد زنجان خواهند شد