۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
پلنیوم باکس چیست

پلنیوم باکس چیست

با توجه به میزانِ طول پلنیوم باکس،امکانِ تعبیه ی یک تا چند ورودیِ هوا در بدنه ی آن وجود دارد.

به گزارش بازار، جهت هوارسانی در سقفِ فضاهایی مثل لابی های ساختمانهای مسکونی، لابی و سالنهای ساختمانهای اداری، تجاری،پاساژها و هتلها، دریچه ها بصورت دکوراتیو(اسلوت و خطی)، طراحی و اجرا می گردد، لذا با توجه به اینکه لاینِ اصلی کانالِ هوا از سقف کاذب عبور می کند، جهت رسیدنِ هوای کانالِ اصلی به دریچه ها از قطعه ی حجمیکی بنامِ پلنیوم باکس استفاده می شود.

پلنیوم باکس باعثِ پخشِ هوا و تعدیلِ فشارِ خروجی هوا ازتمامِ نقاطِ دریچه های خطی و اسلوت می گردد و از جنس ورق گالوانیزه به ضخامت نیم میلیمتر به بالا و بر اساس شرایط فضای سقف کاذب و همچنین طول و عرضِ دریچه های خطی و اسلوت طراحی و ساخته می شود.

جهت جلوگیری از هرگونه نشتِ هوا و افت فشار و جلوگیری از تبادلِ دمایی بین دمای فضای سقف کاذب و بدنه ی پلنیوم باکس و همچنین جلوگیری از انتشارِ صدای هوای شناور در داخل پلنیوم باکس، در بدنه ی داخلی یا خارجیِ پلنیوم باکس از عایقِ الاستومری استفاده میشود.

با توجه به میزانِ طول پلنیوم باکس،امکانِ تعبیه ی یک تا چند ورودیِ هوا در بدنه ی آن وجود دارد.
عمدتاً جهت مرتبط ساختنِ لاینِ اصلیِ کانال هوا در سقف کاذب و پلنیوم باکس، از انواعِ کانال خرطومی(فلکسیبل) استفاده می شود که بوسیله ی بست و چسبِ هوابندی از هر دو سو هوابندی می شود.
گروه صنعتی تهویه فراز، هم در زمینه ی تولیدِ انواعِ پلنیوم باکس و هم انواعِ باکسها و تبدیلهای دیگر، در حال فعالیت و ارایه خدمات میباشد.

از باکس های گوناگون می توان به باکسِ پشتِ دریچه های سقفیِ چهارطرفه ی تایلی و یا دیگر انواعِ دریچه ها اشاره نمود که تصاویرِ متنوعِ باکسها به تفصیل در ذیلِ این توضیحات، قابل مشاهده است.

لوور ماسه گیر و کاربردهای آن

پلنیوم باکس چیست

لوور ماسه گیر، یک دریچه ماسه‌ گیر ویژه است که گرد و غبار و ذرات درشت را از هوا جدا کرده و هوای تمیز را به سمت فیلتر های هواساز انتقال می ‌دهد. طراحی منحصر به فرد و ویژه این لوور های ماسه‌گیر، ضمن حذف آلودگی‌ ها، سرعت جریان هوا را نیز تنظیم می ‌کند.

این امر می تواند در مورد تهویه هوای بسیاری از اماکن از جمله کارخانجات و اماکن تاسیساتی اهمیت چشمگیری داشته باشد. همچنین برای تهیه و خرید این دریچه ها نیاز است که با توجه به مساحت مکان مورد نظر با کارشناسان مشورت صورت گیرد تا استفاده از آن ها بیشترین بازدهی را داشته باشد.

کاربرد دریچه لوور ماسه گیر

با استفاده از لوور طول عمر فیلتر های هواساز را افزایش دهید

گستردگی صنعت و نیاز های مختلف آن، موجب شده تا امروزه لوازم و تجهیزات صنعتی تنوع زیادی داشته باشند. یکی از تجهیزات مورد نیاز صنایع گوناگون،لوور ماسه گیر است. لوور ها دریچه‌ صنعتی مخصوصی هست که به عنوان فیلتر در قسمت ورودی پکیج‌ های هواساز نصب می‌ شود. در واقع لوور ها مانع از ورود گرد و خاک به داخل پکیج‌ های هواساز می ­شوند.

این تجهیزات به منظور پاکسازی و افزایش طول عمر دستگاه ‌های تهویه مطبوع و روف تاپ‌ ها نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت. عملکرد انحصاری و خاص لوور، موجب شده تا شن و ماسه و سایر ذرات موجود در هوا از طریق پره‌ های عمودی لوور جدا شده و هوای تمیز وارد پکیج‌ های هواساز شود. بدین ترتیب طول عمر فیلتر های هواساز افزایش می ‌یابد و عملکرد بهینه ‌تری خواهند داشت.

ویژگی ‌های فنی لوور ماسه گیر که آن را متمایز می ‌سازد

یکی از ویژگی‌ های انحصاری لوور ماسه گیر ها جنس بدنه و سایر قطعات آن ‌ها است. لوور ماسه‌گیر اغلب از آلومینیوم ساخته می ‌شود که در برخی موارد مطابق با سلیقه و فعالیت مشتری، می‌ توان از گالوانیزه نیز برای ساخت آن استفاده کرد. قطعات و لوازم داخلی لوور ماسه‌گیر از جنس استنلس استیل است. به موجب این امر،لوور دچار زنگ‌ زدگی نخواهد شد و در برابر رطوبت مقاومت کافی خواهد داشت. از دیگر ویژگی‌ های فنی لوور ماسه‌ گیر، ضخامت فریم و پره ‌های آن است.

دریچه فن کویل گل سقفی چیست

پلنیوم باکس چیست

دریچه فن کویل گل سقفی دارای کادر محیطی بصورتِ پرّه ی پله ای رو به داخل در یک ردیف یا دو ردیف در حاشیه یا داخلِ درب دریچه بازدید می باشد. این حفره ی چهارگوشِ یک و دوردیفه درواقع منفذِ ورود هوای برگشت دریچه فن کویل می باشد. در اصطلاحِ کارگاهی، به هر یک از این حفره های ورودِ هوا گل سقفیِ دریچه فن کویل می گویند. اگر این حفره ی چهارگوش بصورت واحد باشد به این نوع دریچه بازدید، دریچه فن کویل تک گل، و اگر این حفره چهارگوش بصورت دوبل بر روی دریچه فن کویل تعبیه گردد، دریچه بازدید فنکویل را دریچه فن کویل دوگل نامیده میشود. درب دریچه فن کویل گل سقفی نیز با دو حالت وزنه ای و لولایی باز و بسته می شود.  برای کاربردهای گوناگون می توان فریمِ  دریچه فن کویل را به دو صورت ۳ و ۵ سانتی استفاده نمود. جنس دریچه فن کویل گل سقفی تماماً از آلومینیوم بوده و بسته به ابعاد دریچه فن کویل می توان ضخامت ورقِ درب آن را بالاتر انتخاب نمود. پوششِ بدنه ی دریچه فن کویل از رنگ کوره ای در انواع متنوع از قبیل سفید، کرم و... می باشد. دریچه فن کویل گل سقفی را می توان بصورت پیچ مخفی یا پیچ از رو در محل خود نصب نمود.

دریچه فن کویل پرّه

دریچه فن کویل پرّه zاز جمله دریچه هایی است که شیارهای ورود هوا به داخل محفظه دریچه بازدید بصورت گریل های پرّه ای با طرحِ خم به شکل z ساخته می شود. این پرّه های zشکل بصورت موازی در یک وجه یا دو وجهِ طولِ درب دریچه فن کویل تعبیه می گردد و امکانِ ترددِ هوا به داخل و بیرونِ دستگاه فن کویل را ایجاد می کند. تعدادِ پرّه های zدر روی دریچه فن کویل به میزانِ فشارِ مکشِ دستگاه بستگی دارد. برای شکیل شدنِ نمای دریچه فن کویل می توان این شیارهای پرّه zرا در دو سمتِ درب دریچه فن کویل تقسیم نمود. درب دریچه فن کویل پره zهم بصورت وزنه ای باز و بسته می شود و هم بصورت لولایی. رنگ کوره ای بر سطح دریچه فن کویل پرّه zاین امکان را می دهد که دریچه هم نمای شکیل پیدا کند و هم تنوع نمایش برای نمودِ انواع دریچه فن کویل در رنگ های مختلف از قبیل سفید، کرم و...ایجاد شود. درب دریچه فن کویل لولایی عموماً دارای دو قفل زیمنسی می باشد که تعداد قفل های دریچه فن کویل می تواند با افزایش سایزِ ابعاد دریچه می تواند بیشتر گردد. ضخامت درب دریچه فن کویل پرًه zاز ورق آلومینیوم و فریم دریچه فن کویل پرّه  zنیز با دو نوع پروفیلِ ۳ و ۵ سانتی ساخته می شود.  برای نصب دریچه فن کویل هم می توان به روش پیچ از رو اقدام نمود و هم می توان بصورت پیچ مخفی اقدام کرد.


 

کد خبر: ۲۲۳٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha