۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
 نفت برای دومین هفته متوالی صعودی شد

نفت برای دومین هفته متوالی صعودی شد

قیمت نفت روز جمعه، با افزایش بسته شد و موفق شد دومین رشد هفتگی متوالی را به ثبت برساند.

به گزارش بازار، قیمت نفت روز جمعه که سرمایه‌گذاران پیشرفت مذاکرات برای افزایش سقف بدهی دولت آمریکا را دنبال کردند، با افزایش بسته شد و موفق شد دومین رشد هفتگی متوالی را به ثبت برساند. بهای معاملات نفت برنت با ۶۹ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش، در ۷۶ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۴ سنت معادل ۱.۲ درصد افزایش، در ۷۲ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه بسته شد. هر دو شاخص برای دومین هفته متوالی افزایش پیدا کردند و نفت برنت ۱.۷ درصد و شاخص نفت آمریکا ۱.۶ درصد رشد هفتگی نشان داد.

با این حال، بازارها به دلیل ادامه مذاکرات پیرامون سقف بدهی دولت آمریکا، محتاط ماندند و نگرانی‌های جدیدی درباره افزایش نرخ بهره آمریکا از سوی فدرال رزرو در ماه آینده وجود دارد که پس از آمار هزینه قوی مصرف کننده و تورم، تقاضا را محدود خواهد کرد. نفت برنت و شاخص نفت آمریکا پنج شنبه گذشته پس از این‌که الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، احتمالا کاهش بیشتر تولید اوپک پلاس در نشست چهارم ژوئن این گروه در وین را اندک شمرده بود، با بیش از دو دلار کاهش در هر بشکه بسته شده بودند. به گفته سه منبع آگاه، روسیه در آستانه نشست وزیران اوپک پلاس، تمایل دارد حجم تولید نفت این گروه بدون تغییر حفظ شود زیرا از قیمت و سطح تولید فعلی رضایت دارد. این تمایل، برخلاف اظهارات هفته گذشته شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی بود که به فروشندگان استقراضی هشدار داده بود مراقب باشند. بعضی از سرمایه‌گذاران هشدار وزیر انرژی عربستان سعودی را به عنوان سیگنالی از احتمال تصمیم اوپک پلاس برای کاهش بیشتر تولید تفسیر کرده بودند.

اوایل آوریل، ساعاتی پس از این که اوپک پلاس دور جدید کاهش تولید به میزان بیش از یک میلیون بشکه را اعلام کرد که از ماه مه تا دسامبر انجام می‌شود، گلدمن ساکس پیش بینی خود از قیمت هر بشکه نفت برنت تا پایان سال ۲۰۲۳ را از ۹۰ دلار، به ۹۵ دلار افزایش داد. این بانک همچنین در پیش بینی قیمت ۹۷ دلار نفت برنت برای سال ۲۰۲۴ تجدیدنظر کرد و اکنون انتظار دارد نفت برنت سال میلادی آینده به ۱۰۰ دلار برسد. در بخش عرضه، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا هفته گذشته، پنج حلقه کاهش یافت و به ۵۷۰ حلقه رسید. شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا در ماه مه، ۲۱ حلقه کاهش پیدا کرد که بزرگترین کاهش ماهانه از ژوئن سال ۲۰۲۰ بود. بر اساس گزارش رویترز، کندی رشد اقتصادی و تورم بالا در اروپا، رشد قیمت را محدود نگه داشته است. رئیس بانک مرکزی هلند گفته است بانک مرکزی اروپا باید حداقل دو افزایش نرخ بهره ۲۵ واحدی را تصویب کند.

کد خبر: ۲۲۳٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha