۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
توسعه اقتصادی آسیا همچنان با چالش روبرو است| حمایت چین از اقتصاد منطقه APEC
وزیر بازرگانی چین:

توسعه اقتصادی آسیا همچنان با چالش روبرو است| حمایت چین از اقتصاد منطقه APEC

وزیر بازرگانی چین طی سحنانی گفت که توسعه اقتصادی و تجاری قاره آسیا همچنان با چالش ها و مشکلاتی قابل توجه روبرو است.

به گزارش بازار؛ وزیر بازرگانی چین طی سحنانی گفت که توسعه اقتصادی و تجاری قاره آسیا همچنان با چالش ها و مشکلاتی قابل توجه روبرو است.

«وانگ ونتائو» که این سخنان را در جریان برگزاری کنفرانس همکاری های اقتصادی آسیا - اقیانوسیه (APEC) در دیترویت مطرح میکرد، در عین حال گفت که چین به عنوان کشور در حال توسعه پیشرو در آسیا تلاش خواهد کرد تا به رفع مشکلات موجود کمک نماید.

وانگ گفت: منطقه آسیا - پاسیفیک همواره منطقه ای با رشد قابل توجه، دارای پتانسیل توسعه و اعتمادپذیری اقتصادی در مقیاس اقتصاد جهانی بوده است اما توسعه اقتصاد و تجارت هنوز با چالشها و مشکلاتی روبرو است.

وزیر بازرگانی چین افزود: چین از اقتصادهای منطقه APEC می‌خواهد به حمایت از منطقه‌گرایی ادامه دهند، روند یکپارچگی اقتصادی منطقه‌ای را ارتقا دهند، همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری را بیشتر تعمیق کنند و فرصت‌ها و سود حاصل از توسعه یکپارچه زنجیره‌های صنعتی و زنجیره‌های تامین منطقه را با یکدیگر تقسیم کنند.

وانگ همچنین از کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی آسیا - اقیانوسیه خواست تا مبادلات و هماهنگی های سیاسی را انجام دهند، همکاری های صنعتی و سرمایه گذاری زیرساختی را ترویج دهند، به اقتصادهای کمتر توسعه یافته کمک کنند و به شرکت های کوچک و متوسط کمک کنند فرصت های توسعه را به اشتراک بگذارند.

کد خبر: ۲۲۲٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha