۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
شرکت های سرمایه گذاری نسبت به عدم حمایت قانونی از دارایی های دیجیتال اطلاع رسانی کنند
اتحادیه اروپا:

شرکت های سرمایه گذاری نسبت به عدم حمایت قانونی از دارایی های دیجیتال اطلاع رسانی کنند

نهاد مرجع رگولاتوری بازارهای اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای به شرکت های سرمایه گذاری فعال در منطقه یورو هشدار داد که باید قانون مالیات وضع شده بر دارایی های دیجیتال را به مشتریان خود اطلاع دهند. 

به گزارش بازار؛ نهاد مرجع رگولاتوری بازارهای اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای به شرکت های سرمایه گذاری فعال در منطقه یورو هشدار داد که باید قانون مالیات وضع شده بر دارایی های دیجیتال را به مشتریان خود اطلاع دهند.

بر اساس این گزارش، نهاد نظارت بر بازار و امنیت اروپا (ESMA) طی بیانیه ای از نگرانی خود مبنی بر عدم هشدار شرکت های سرمایه گذاری اروپایی به مشتریان خبر داده و اعلام کرد که این شرکت ها می بایست در خصوص عدم پوشش دهی حمایت قانونی دولت های منطقه یورو در خصوص دارایی های دیجیتال و مالیاتی که هنگام خرید و فروش به آنها تعلق می گیرد اطلاع رسانی کنند.

در متن این بیانیه آمده است: در حالیکه نهادهای سرمایه گذاری طرح ها و خدمات تحت نظارت قانونی و غیر پوشش قانون را به مشتریان خود عرضه می کنند، خطر مهمی در این میان وجود دارد که ممکن است سرمایه گذاران را نسبت به برداشت ناقص از حمایت های دولتی در زمینه این طرح ها دچار اشتباه نماید.

گفته می شود استفاده از دارایی های دیجیتال و خرید و فروش آنها دستکم تا پایان سال ۲۰۲۴ در منطقه یورو غیر قانونی بوده و علاوه بر مالیات تخصیص یافته به آنها، دولت های اروپایی هیچگونه حمایت قانونی در صورت بروز هرگونه مشکل برای سرمایه گذاران، از آنها انجام نخواهند داد.

با اینحال، بر اساس قانون MiCA که ماه گذشته به تصویب پارلمان اروپا رسید، تمامی شرکت های فعال اروپایی در زمینه مبادله و ارائه خدمات سرمایه کذاری در زمینه دارایی های دیجیتال، می بایست برای ادامه فعالیت خود نسبت به اخذ مجوز قانونی لازم اقدام نمایند.

کد خبر: ۲۲۲٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha