۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
مردم آمار درخشان اشتغال ایلام را نمی پذیرند
یادداشت؛

مردم آمار درخشان اشتغال ایلام را نمی پذیرند

ایلام- «مردم آمار درخشان اشتغال ایلام را نمی پذیرند،تا کنون هیچ مسئولی افکار عمومی را قانع نکرده است» این جمله بخشی از یادداشت فرشته سنجیده فعال رسانه ای برای بازار است.

فرشته سنجیده؛ بازار: اینجا ایلام است، استانی که جوانان تحصیلکرده بیکار در آن با پرسه زدن در پارکها و خیابان های اصلی شهر شب را به صبح می رسانند، در عوض در ساعات فعالیت روزانه در خواب بی خبری فرو می روند.

جوانان تحصیل کرده ای بیکاری که از یک سو باید نگاه های نگران پدر و مادر، حرف‌های اطرافیان و از طرفی درد بی پولی و عدم استقلالشان را تحمل کنند.

هرچند این وقت گذرانی بی مورد جوانان در نهایت تبدیل به مکانی مناسب و دنج برای گرایش به انواع آسیبهای اجتماعی چون اعتیاد به انواع مواد مخدر است.

آری بیکاری و نبود امنیت شغلی جوانان تحصیلکرده استان ایلام معضلی دردناک است که ریشه در ناکارآمدی مدیرانی دارد که فقط دلخوش به لبخند مقامات هستند.

روز گذشته در نشست شورای اشتغال استان اعلام شد، سهم تعهد اشتغال استان ایلام در سال گذشته ۶ هزار و ۷۶۱ مورد بود که این میزان به بیش از ۱۷ هزار نفر رسید که با رشد ۲۶۶ درصدی همراه شد و در مقیاس ملی و برابر اعلام مرکز آمار ایران،استان ایلام مقام نخست را کسب کرده است.

علاوه بر این و بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان ایلام از نظر کاهش نرخ بیکاری با ۶.۸ درصد در رتبه دوم کشور قرار گرفت.

وقتی خبر رتبه اول ایلام در اشتغال کشور نشر داده شد، بسیاری از مردم استان با انتقاد و واکنش منفی نسبت به این اخبار واکنش نشان دادند و عنوان داشتند پس چرا این همه آمار شامل ما و اطرافیان ما نشده است؟کجا اشتغال ایجاد شده است که ما خبر نداریم

در روزهای اخیر این آمار اعلامی اشتغال در استان ایلام ابهامات زیادی را به وجود آورد و نشان می دهد که این آمار خیلی به واقعیت نزدیک نیستند، از یک طرف مدیران ارشد استان، ثبت اشتعال در استان را فراتر از تعهد استان عنوان می دارند اما از طرف دیگر و در آمارهای اعلامی مرکز آمار اشتغال خالص ایلام منفی بوده و وضعیت استان از نظر اشتغال را مناسب نشان نمی دهد.

مردم آمار درخشان اشتغال ایلام را نمی پذیرند

وقتی خبر رتبه اول ایلام در اشتغال کشور نشر داده شد، بسیاری از مردم استان با انتقاد و واکنش منفی نسبت به این اخبار واکنش نشان دادند و عنوان داشتند پس چرا این همه آمار شامل ما و اطرافیان ما نشده است؟کجا اشتغال ایجاد شده است که ما خبر نداریم.

آمارها در کف خیابان ها و پارک ها و نشستهای خانوادگی هستند که خیل بیکاران معلوم می شود نه بر روی کاغذ؛چطور انتظار دارید مردم آمار درخشان شما را که مورد تشویق مدیران رده بالا قرار گرفته است باور کنند؟

هر مدیری مدعی است که هیچ چیز پنهانی از مردم ندارد باید به صورت شفاف و واضح پاسخگوی ابهامات مردم و رسانه با منطق و دلیل برای افکار عمومی باشد، اگر امار اشتغال و هر آمار دیگری در زمینه های مختلف برای مردم غیر قابل باور است باید آن مسئول وظیفه خود بداند که با صورت مستدل و اقناع سازی منطقی پاسخ مردم را بدهد، که اگر اینگونه شود مردم هم آن را با آغوش باز می پذیرند.

مردم این همه بیکاری و تورم را در سطح جامعه می بینند و یک مسئول به جای پذیرش قصور خود اخبار کذب و دستکاری شده را به مردم بدهد، قطعاً هیچ اعتمادی برای مردم نخواهند ماند.

آمارها در کف خیابان ها و پارک ها و نشستهای خانوادگی هستند که خیل بیکاران معلوم می شود نه بر روی کاغذ؛چطور انتظار دارید مردم آمار درخشان شما را که مورد تشویق مدیران رده بالا قرار گرفته است باور کنند؟

آیا وقت آن نرسیده است برای رفع معضلات استان از جمله بیکاری به صورت ریشه ای تدبیری اندیشیده شود، چراکه مشکل بیکاری و مهاجرت نخبگان و مردم در استان اگر به خوبی مدیریت نشوند، ایلام در آینده ای نه چندان دور دچار سرمایه های عظیم و گرانبهای خود را از دست خواهد داد.

کد خبر: ۲۲۲٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha