۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
کارفرمایان به تولیدات داخلی اعتماد بیشتری کنند| تامین سرمایه مهم ترین چالش صنعت نفت
یک تولید کننده تجهیزات نفتی در گفتگو با بازار:

کارفرمایان به تولیدات داخلی اعتماد بیشتری کنند| تامین سرمایه مهم ترین چالش صنعت نفت

رجایی رییس هییت مدیره هلدینگ پیلسان با بیان اینکه کارفرمایان به تولیدات داخلی اعتماد بیشتری بکنند، گفت: تامین سرمایه هم اکنون مهم ترین چالش تولیدکنندگان تجهیزات نفتی است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: محمدرضا رجایی رییس هییت مدیره هلدینگ پیلسان (تامین کننده تخصصی تجهیزات صنعت نفت و انرژی) در گفتگو با بازار درباره اهمیت کربن زدایی در میادین نفت و گاز، گفت: طی چند سال گذشته کربن زدایی در کل دنیا اهمیت ویژه ای پیدا کرده است، چرا که گرم شدن زمین خسارت های سنگینی را می تواند در پی داشته باشد. اما در کشور ما به دلیل شرایط تحریمی کمتری روی این مساله توجه شده، هر چند که قدم های مثبتی هم در این مسیر برداشته شده اما هنوز کارهای انجام نشده بسیاری وجود دارد. به همین دلیل امیدوارم که کارفرماها توجه ویژه ای به این مساله داشته باشند.

او همچنین با اشاره به اینکه یکی از محصولات تولیدی هلدینگ پیلسان تجیهزات فیکس صنعت نفت و گاز است، ادامه داد: تولیدکنندگان زیادی در این حوزه وجود دارد و رقابت سنگینی در بین تولید گنندگان وجود دارد. حتی برای ارتقای بهره وری در تولید برخی از محصولات به سمت تولید محصولات دانش بینان رفتیم.

این فعال صنعت نفت درباره مهم ترین دغدغه فعالان این بخش، گفت: مهم ترین چالش این روزهای ما بحث های مربوط به سرمایه گذاری است. منابع مالی در صنعت نفت و گاز کم است حال آنکه این صنعت به شدت سرمایه بر است. به همین دلیل اگر قادر به جذب سرمایه گذاران خارجی در این حوزه شویم می توانیم بخش زیادی از چالش های صنعت نفت را حل کرده و به سمت داخلی سازی تجهیزات مصرفی در صنایع پایی دست نفت حرکت کنیم.

رجایی همچنین در پاسخ به این سوال که وزارت نفت تا چه اندازه تولیدکنندگان تجهیزات نفتی را مورد حمایت قرار می دهد، اظهار داشت: در سال های اخیر به عبارت دیگر بعد از تشدید تحریم ها به تولید داخل توجه ویژه ای شد. این توجه ویژه رشد مجموعه های داخلی و بوی سازی بسیاری از صنایع را به همراه داشت. به همین دلیل ما در این حوزه خیلی توانستیم قدم های خوبی را برداشتیم.

رییس هییت مدیره هلدینگ پیلسان همچنین در پاسخ به این سوال که کیفیت محصولات شما در مقایسه با رقبایتان چطور است، گفت: محصولات تولیدی در کشور ما قدرت رقابت با سایر تولیدات جهان را از نظر کیفی دارند. ضمن اینکه قیمت های محصولات داخلی خیلی پایین تر از نمونه های مشابه خارجی است. کافی است که کارفرمایان اعتماد بیشتری به ما داشته باشند.

او همچنین درباره برنامه های صادراتی این هلدینگ هم گفت: نیاز بازار داخل در سال های گذشته به قدری زیاد بوده که خیلی به مساله صادرات خیلی فکر نکردیم. البته بازار کشورهای آمریکای شمالی و ونزوئلا را به صورت مداوم رصد می کنیم ضمن اینکه توانستیم پروژه هایی را در این کشور بگیریم.

رجایی این نکته را هم گفت که هر تولید کننده صنعت نفت و گاز و پتروشیمی برای حیات و پیشرفت خود نیاز است که به دنبال بازارهای صادراتی باشند. حتی می توانند مشارکت هایی با شرکت های خارجی داشته باشد.

کد خبر: ۲۲۲٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha