۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
هیات تجاری روسیه از ظرفیت‌های بندر شهید رجایی بازدید کرد

هیات تجاری روسیه از ظرفیت‌های بندر شهید رجایی بازدید کرد

بندرعباس- یک هیات دولتی و خصوصی روسیه با هدف بررسی زمینه‌های همکاری و سرمایه‌گذاری روس‌ها از بخش‌های مختلف بندر راهبردی شهید رجایی بازدید کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، یک هیات متشکل از اعضای دولتی و خصوصی روسیه روز پنجشنبه با هدف بررسی زمینه‌های همکاری و سرمایه‌گذاری روس‌ها از بخش‌های مختلف بندر راهبردی شهید رجایی بازدید کردند.

این هیات متشکل از مسئولان ارشد شرکت‌های بخش خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل دریایی فدراسیون روسیه با حضور در ترمینال‌های کانتینری، پایانه‌های فله مواد معدنی، ترانزیت، تجهیزات و طرح‌های توسعه این بندر، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و امکانات موجود در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی را برای همکاری‌های مشترک بررسی کردند.

بازدید از لایروب کاتر ساکشن پردیس دو از دیگر برنامه‌های بازدید این هیات روسی از بندر شهید رجایی بود.

این هیات سپس در نشستی با مدیران ارشد اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در راستای افزایش تبادلات بازرگانی و ترانزیت به ویژه در مسیر کریدور شمال-جنوب و سرمایه گذاری های مشترک در زمینه های مورد علاقه دو کشور گفت‌وگو کردند.

گفتنی است؛ این گروه تجاری که سفر خود به ایران از ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز کرده بودند با بازدید از بنادر امیرآباد، نوشهر و بندرانزلی به هرمزگان سفر کرده و پس از بازدید از ظرفیت‌های تجاری و عملیاتی بندر شهید رجایی، بندرعباس را به مقصد تهران و چابهار ترک کردند.

منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی دارای دو هزار و ۴۰۰ هکتار مساحت، ۲۲۰ هکتار محوطه بارانداز و ۲۴ هکتار انبار مسقف، ۱۳ اسکله چندمنظوره، کالای عمومی و فله، ۹ اسکله چندمنظوره، کالای عمومی و نفتی، هشت اسکله کانتینری درحال تجهیز و هفت اسکله کانتینری است.

کد خبر: ۲۲۲٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha