۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
جزئیات تجارت ترجیحی با اندونزی

جزئیات تجارت ترجیحی با اندونزی

مدیرکل دفتر شرق آسیا سازمان توسعه تجارت ضمن تشریح جزئیات تجارت ترجیحی با اندونزی از راه اندازی مرکز تجاری در جاکارتا و اعزام رایزن بازرگانی به این کشور خبر داد.

به گزارش بازار، کاوه دلیری در مورد وضعیت روابط تجاری و اقتصادی با کشور اندونزی با توجه به سفر رئیس جمهور به این کشور، اظهار داشت: علی رغم اینکه در بحث روابط سیاسی با کشور اندونزی در سطح مطلوبی قرار داشته و در سازمان‌هایی مانند کنفرانس اسلامی، جنبش غیرمتعهدها، دی ۸ و… حضور داریم، اما در حوزه اقتصادی و تجاری متناسب با ظرفیت‌های بالقوه دو کشور جلو نرفته ایم. البته در تعاملات تجاری با شرق آسیا، اندونزی در رتبه دوم قرار دارد، اما جای رشد وجود دارد.

مدیرکل دفتر شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه اندونزی می‌تواند یکی از شرکای اصلی ایران در سال‌های آینده باشد، افزود: اندونزی ۲۷۰ میلیون نفر جمعیت دارد و چهارمین کشور پرجمعیت دنیا و پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی محسوب می‌شود. این مساله نشان می‌دهد که اندونزی بازار خوب مصرفی در حوزه کالاهای مصرفی و خدمات دارد که می‌تواند از این جنبه به بازار اندونزی راه یابیم.

وی ادامه داد: نکته دیگر آنکه اندونزی از نظر اقتصادی کشور قوی محسوب می‌شود و هم اکنون شانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا است؛ بر اساس گزارشات نهادهای بین المللی با وجود شیوع ویروس کرونا، اما اقتصاد اندونزی رو به رشد بوده و پیش بینی می‌شود تا ۱۰ سال آینده جزو ۵ اقتصاد بزرگ دنیا باشد. این مساله نشان می‌دهد که اندونزی می‌تواند به عنوان یکی از شرکای اصلی ایران تعریف شود.

کد خبر: ۲۲۲٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha