۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
جنگ اقتصادی به مراتب پیچیده تر و دشوارتر از جنگ تحمیلی است
وزیر اقتصاد:

جنگ اقتصادی به مراتب پیچیده تر و دشوارتر از جنگ تحمیلی است

وزیر اقتصاد با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن، در ورود برنامه ریزی شده مسئولان در حوزه روشنگری فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی طی سخنانی در مراسم گرامیداشت سی و یکمین سالروز فتح خرمشهر در محل این وزارتخانه، با اشاره به اتفاقات رخ داده در کشور طی سال‌های ابتدایی دهه شصت از تحرکات برخی گروه‌ها تا برکناری بنی صدر و شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر و ... اظهار داشت: مجموعه شرایط و قراین در ماه‌های قبل از آزاد سازی خرمشهر، تردیدهایی به وجود آورده بود که آیا با چنین شرایطی می‌توان در یک جنگ بزرگ از آب و خاک خود به درستی دفاع کرد؟

خاندوزی گفت: دقیقا در همین شرایط، با بهره گیری از رهبری داهیانه امام (ره) و تغییر آرایش جنگی و الگوهای تقابلی مسئولان و تغییر انگیزه ها، خرمشهر از دشمن پس گرفته شد و همین اتفاق مبدأ توفیقات پیاپی رزمندگان در جبهه‌ها و برگشتن ورق جنگ تحمیلی شد.

وزیر اقتصاد گفت: رویه‌ای که منجر به فتح خرمشهر و توفیقات پس از آن شد، نه تنها توانست نهال نوپای انقلاب را از تند باد جنگ هشت ساله عبور دهد، بلکه آن را مقاوم‌تر ساخت و تبدیل به سبک و سیاقی ماندگار برای سایر عرصه‌ها کرد.

خاندوزی ادامه داد: در سال‌های اخیر نیز، جنگ اقتصادی با همان سختی‌های دهه شصت، اما به مراتب دشوارتر و پیچیده‌تر در جریان است و متأسفانه در این عرصه شاهد مانع تراشی‌های داخلی از سوی ذینفعانی هستیم که تلاش می‌کنند با عقیم گذاشتن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی دولت، منافع جریان ها، گروه‌ها و بازیگران خاص اقتصادی را تأمین کنند.

وی عنوان داشت: در حال حاضر نیز خیلی‌ها از ادامه راه نا امید هستند، اما بنظر من، برگزاری مراسم گرامیداشت سوم خرداد، بیش از هر چیز، تذکری است برای ما که اگر بتوانیم آرایش مقابله با جنگ اقتصادی، انگیزه ها، نیات و رفتارهای خودمان را اصلاح کنیم، با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری موفق خواهیم شد و حتما سایر نیروها و امدادهای غیبی به کمک ما خواهند آمد و ملت ایران می‌تواند این جنگ اقتصادی را هم با سرافرازی پشت سر بگذارد و از اقتصاد غیر مولد و ضعیف و رانتیِ وابسته به نفت، به سمت اقتصاد غیر رانتی، شفاف و توانمندِ مبتنی بر تولید دانش بنیان حرکت کند.

وزیر اقتصاد یادآور شد: امروز، شاید مهم‌تر از اقدامات انجام شده در عرصه اقتصاد، ورود و اقدام در حوزه روشنگری فضای مجازی و رسانه‌های جدید شبکه‌های اجتماعی باشد که قادرند با ترفند هایی، پیروزی‌ها را "شکست" و شکست‌ها را "پیروزی" جلوه بدهند.

خاندوزی عنوان کرد: این عرصه دیگری است که امیدوارم همه همکاران حوزه اقتصادی و به ویژه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت متبوع، برنامه‌های جامعی در ارتباط با آن تدارک ببینند تا بتوانیم در مصاف رسانه‌ای و حوزه شبکه‌های اجتماعی هم شاهد همان امید و تغییر آرایشی باشیم که در سوم خرداد ۱۳۶۱ شاهد بودیم؛ چرا که با زنده نگه داشتن امید در جامعه است که خواهیم توانست به دستاوردهای مورد نظر دست پیدا کنیم.

این گزارش حاکی است، در مراسم گرامیداشت سی و یکمین سالگرد فتح خرمشهر که با استقبال چشمگیر کارکنان و مسئولان وزارت اقتصاد و نیز حضور خادمان بارگاه امام رضا (ع) با پرچم متبرک آن امام همام، در محل سالن شهید مدرس برگزار شد، برنامه هایی، چون سخنرانی صادقیان فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت اقتصاد، سردار غلامی معاون ااطلاعات و عملیات کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، مسابقه فرهنگی و اهدای جوایز، مدیحه سرایی گروه سرود قمر بنی هاشم متشکل از جانبازان دفاع مقدس، حضور خادمان بارگاه حضرت امام رضا (ع) به همراه پرچم آن حضرت و دیگر برنامه‌های فرهنگی به اجرا در آمد.

کد خبر: ۲۲۲٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha