۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
پرداخت ۱۰ همت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی تا پایان سال ۱۴۰۲
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی اعلام کرد

پرداخت ۱۰ همت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی تا پایان سال ۱۴۰۲

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی گفت: تا پایان امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به بهره‌برداران بخش کشاورزی تخصیص خواهد یافت.

به گزارش بازار، کریم ذوالفقاری رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی گفت: یکی از تسهیلاتی که در استان‌ها در راستای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی پرداخت می‌شود، تسهیلات مکانیزاسیون است.

وی افزود: امسال مقرر شد در دو بازه زمانی ۶ ماهه ۵ هزار میلیارد تومان و در مجموع تا پایان سال ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به بهره‌برداران بخش کشاورزی تخصیص یابد.

ذوالفقاری اضافه کرد: در بخشنامه ۹۴۴ دستورالعمل پرداخت مکانیزاسیون بانک کشاورزی به استان‌ها مشکلاتی وجود داشت که در نشستی که با زیربخش‌ها به توافقات خوبی دست یافتیم که تسهیلات به سمتی هدایت شود که منجر به تولید و افزایش تولید شود.

وی درباره اینکه چه اقدام برای رفع تاخیر تحویل کمباین به بهره‌برداران انجام شده، گفت: در سال گذشته برای خرید نقدی کمباین تمایل کمی وجود داشت و با پرداخت تسهیلات توسط مرکز مکانیزاسیون بر تعداد متقاضیان افزوده شد، کمباین‌سازی بیش از توان تولید پیش فاکتور صادر و به مرور کمباین متقاضیان را تحویل می‌دهد که از این طریق ۵۸۶ دستگاه کمباین پرداخت تسهیلات شد و کمباین‌های آماده تحویل شده است کمباین‌سازی به صورت سه شیفته به تولید می‌پردازد و در بازه حدودا ۲ ماهه محصول تولیدی را به خریداران تحویل می‌دهد.

کد خبر: ۲۲۲٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha