۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
پروژه آبرسانی به گرمسار در دست اجرا است | تکمیل فاز دوم با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار
معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفتگو با بازار:

پروژه آبرسانی به گرمسار در دست اجرا است | تکمیل فاز دوم با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار

گرمسار- ملایی، معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران از اجرای طرح آبرسانی به گرمسار خبر داد و گفت: تکمیل فاز دوم این طرح نیازمند ۸۰ میلیارد تومان اعتبار است.

هوشنگ ملایی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه فاز نخست پروژه ملی و بزرگ آبرسانی به گرمسار اجرا شده است بیان داشت: فاز دوم این پروژه با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان منابع مالی در حال اجرا است .

وی افزود: بخشی از این اعتبار از محل منابع عمومی و بخشی از سایر منابع تأمین شده است و امسال هم ۵۰ میلیارد تومان از محل منابع عمومی پیش‌بینی شده و ۱۰۰ میلیارد تومان هم با انعقاد تفاهم نامه همکاری شرکت آب منطقه‌ای با بانک صنعت و معدن تامین می‌شود.

معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه بالغ بر ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل فاز دوم پروژه آبرسانی به گرمسار نیاز است گفت: این اعتبار نیز از محل سایر منابع در سال جاری تأمین می‌شود.

ملایی بیان کرد: امیدواریم این طرح امسال با توجه به اینکه برنامه خیلی جامع و مدونی از نظر مالی دارد؛ به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: کار مطالعات و مهندسی فاز سوم پروژه آبرسانی به گرمسار که از محل سد نمرود تا محل بند سیمین دشت و به طول ۳۷ کیلومتر است نیز از سوی شرکت آب منطقه‌ای سمنان در حال انجام است.

معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران بیان کرد: مراحل طراحی و تصویب طرح در حال انجام است و بلافاصله پس از تصویب فاز سوم این طرح نیز عملیاتی می‌شود.

ملایی افزود: با اجرای این سه فاز ، سامانه انتقال آب از سد نمرود تا شهر گرمسار و ایوانکی به صورت کامل و به فاصله حدود بیش از ۱۱۵ کیلومتر که شامل ساختمان پیش تصفیه، ایستگاه پمپاژ، مخازن ذخیره است به بهره‌برداری می‌رسد و هم مردم شهرستان‌های گرمسار، آرادان و ایوانکی و هم بخش صنعت از انتقال این آب منتفع خواهند شد.

کد خبر: ۲۲۲٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha