۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
انجام پایان نامه چیست؟

انجام پایان نامه چیست؟

به طور خلاصه پایان نامه؛ ارائه یک پیشنهاد، یک ایده مبتنی بر بحث و ادعا است. هدف "تز" در تحصیلات تکمیلی ; دانش آموز توانایی تحقیق را به دست می آورد و با تحقیقات خود به علم کمک می کند.

به گزارش بازار، ضمن انجام پایان نامه ، آوردن نوآوری به دنیای علم و ارائه تفاسیر جدید باید در اولویت قرار گیرد. در زیر می توانید اطلاعات کلی و تعاریف پایان نامه را بیابید. برای کسب اطلاعات دقیق به سایر عناوین پایان نامه مراجعه کنید.

عنوان پایان نامه نباید طولانی باشد.  از اتلاف کلماتی مانند «مطالعات در مورد» ، «تحقیق در مورد» و «مشاهدات در مورد» که در عناوین پایان نامه ها به کرات به چشم می خورد،  باید خودداری شود.

فرضیه (فرض) چیست؟

فرضیه : یک گزاره (گزاره) که اجازه می دهد یک مشاهده، یک رویداد، یک واقعیت یا یک مسئله علمی با بررسی بیشتر مورد آزمایش قرار گیرد  .

تئوری (نظریه) چیست؟

نظریه: فرضیه‌ای که در سطح دانش موجود با مشاهدات و آزمایش‌های مکرر درستی آن پذیرفته شده باشد، اما با مشاهده و آزمایش امکان جعل داشته باشد، نظریه (نظریه) نامیده  می‌شود  . نظریه ها باید هر بار با استفاده از مشاهده، آزمایش، دلیل و منطق تأیید شوند. " نظریه بازی " که توسط ریاضیدان مشهور آمریکایی جان فوربس نش در دسترس است را می توان به عنوان نمونه ای از این نظریه ذکر کرد.

سایر نظریه های مهم علمی:

نظریه سلولی

نظریه جنبشی

نظریه احتمال

قانون (قانون) چیست؟

قانون (قانون) معرفت واقعی است که مصمم است در شرایط یکسان، مطابق با عقل و منطق، پذیرفته شده به عقیده عمومی، نتایج یکسانی را در شرایط یکسان به دست آورد، کیفیتی غیرقابل تغییر دارد و احتمال جعل مجدد آن وجود ندارد. مشاهدات و آزمایشات   . قوانین دارای اصل تغییر ناپذیری هستند، وقتی می خواهید قانون را جعل کنید، نمی توانید قانون را زیر پا بگذارید. آنها واقعی ترین ثابت ها هستند. در مطالعات علمی سعی می کنیم با استفاده از این متغیرهای موجود، متغیرهای جدید را آشکار کنیم.

روش علمی:

روش علمی روشی است که ما هنگام تلاش برای توضیح پدیده ها یا حل یک مسئله علمی از آن استفاده می کنیم. هنگام استفاده از این روش، از مشاهده و آزمایش استفاده می کنیم. ادعایی که ما می کنیم باید این فرصت را داشته باشد که توسط دیگران آزمایش شود. در غیر این صورت ادعای شما پوچ، بی معنی و بی ارزش خواهد بود. مشاهده، آزمایش، آزمایش، اندازه گیری، تحقیق و  بررسی که به صورت سیستماتیک انجام می شود، روش های علمی هستند.

تفکر علمی:

تلاشی است برای افشای اطلاعات تغییرناپذیر جدید با استفاده از اطلاعات تغییرناپذیر موجود مطابق با عقل و منطق. در حین انجام یک مطالعه علمی یا تفکر در مورد مشکلی که سعی در حل آن دارید، تنها از مشاهدات ادراکی و دانش موجود بهره نمی بریم. عوامل دیگری نیز به تفکر علمی کمک می کند. اینها؛ تخیل، خلاقیت، دید.

تخیل توانایی تجسم مجازی وقایع در مغز ما در محیط هایی است که شما حضور فیزیکی ندارید یا نمی توانید حضور داشته باشید. افرادی که این توانایی را دارند می توانند چیزهایی را آشکار کنند که ممکن است دیگران هرگز آنها را فاش نکنند، یا خیلی دیرتر پیدا شوند

خلاقیت آشکار ساختن دانش، اختراع، ساختاری است که قبلاً منحصر به فرد بوده است، با استفاده از ماده، دانش، هوش، منطق و قدرت فکر، تصادفی یا سیستماتیک  .

دید، توانایی آشکار کردن اطلاعات، پدیده‌ها، رویدادها یا رابطه علت- معلولی است که در سیستم کنونی واقعاً در معرض دید است، اما هیچ‌کس قبلاً متوجه آن نشده است.

علمی:

مهمترین معیار علمی بودن این است که کار انجام شده به صورت سیستماتیک انجام شود. هدف این است که سایر اطلاعات تغییرناپذیر را با استفاده از اطلاعات تغییرناپذیر موجود به روشی خاص آشکار کنیم. به این ترتیب پتانسیل اطلاعات واقعی یا نزدیک به واقعی ایجاد می شود که قابل تعمیم و استفاده در راه حل های مسئله است. این اطلاعات تغییرناپذیر به دست آمده مجدداً در حل مشکلات دیگر استفاده می شود.

می توان گفت که هر روش و هر اندیشه ای که برای رسیدن به دانش تغییر ناپذیر به کار می رود علمی است. ما نگاه می کنیم که یک رویداد، یک واقعیت، یک ایده چقدر با معیارهای تغییر ناپذیری لازم برای اینکه بتوانیم در مورد علم صحبت کنیم و آن یک قانون باشد، مطابقت دارد. اطلاعات قانونی در حال حاضر به طور طبیعی علمی هستند. برای اینکه نظریه ها علمی باشند، باید در سطح دانش موجود تأیید شوند و باید دارای متغیرهای موجود، هرچند تا حدی، باشند. از آنجایی که نظریه ها حقایق قطعی نیستند، همیشه قابل بحث هستند و باید بارها و بارها تأیید شوند.

چگونه یک پایان نامه تهیه کنیم؟

انجام پایان نامه چیست؟

به طور خلاصه، نگارش پایان نامه شامل مراحل زیر است. انتخاب موضوع، محدودیت موضوع، تشکیل فرضیه، تعیین روش تحقیق، طرح موقت، منبع نویسی موقت، خواندن و یادداشت برداری، مرحله نگارش پایان نامه و ترتیبات پس از پایان نامه…

برای اطلاعات دقیق در مورد این مراحل: آماده سازی پایان نامه مرحله به مرحله

قوانین نگارش پایان نامه

به نقل از کمپانی آماژ راهنمای پایان نامه نویسی دانشگاه مربوطه به شما در قوانین پایان نامه نویسی کمک می کند. در راهنمای نگارش پایان نامه، نکاتی که در مورد نگارش پایان نامه باید در نظر گرفته شود، با مثال هایی ذکر شده است. علاوه بر راهنماها، می توانید با انجام اسکن پایان نامه، پایان نامه های نوشته شده در موضوعات مشابه را نیز با خود مرور کنید.

موضوعات پایان نامه

انجام پایان نامه چیست؟

هنگام انتخاب موضوع پایان نامه، پایان نامه های نوشته شده در سال های گذشته می تواند به شما کمک کند. شما می توانید با توجه به بررسی هایی که از منابع داخلی و خارجی انجام داده اید و تصمیمی که با مشاور خود خواهید گرفت، در مورد موضوع پایان نامه خود تصمیم گیری کنید.

نمونه های پایان نامه

مهمترین منابعی که می تواند از روز اول شروع به تهیه پایان نامه به شما کمک کند، پایان نامه هایی است که در سال های گذشته در زمینه های مشابه موضوع شما نوشته شده است. این که YÖK سیستم آرشیو پایان نامه را باز کرده است یک مزیت بسیار مهم در این زمینه است. شما می توانید از لینک زیر در مورد پایان نامه های نوشته شده در سال های گذشته به تفصیل جستجو کنید.

کد خبر: ۲۲۲٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha